آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

فلسطینیان تل آویو را به شهر اشباح تبدیل کردند

خطیب نماز جمعه تهران پاسخ مقاومت فلسطین به حملات رژیم صهیونیستی را دندان شکن خواند و گفت: روز رژیم صهیونیستی تبدیل به شام تار شده تل آویو به شهر اشباح تبدیل شده است ، ما خدا قوت به مقاومت فلسطین می‌گوییم و می گوییم که شما می توانید رژیم صهیونیستی را به خاک سیاه بنشانید.آیت الله سید احمد خاتمی اظهار داشت: مجدداً ‌رژیم خونخوار، جلاد و وحشی صهیونیستی به غزه حمله کرد، حیات ننگین این رژیم غاصب با این وحشی‌گری‌ها گره خورده است.
کد خبر: ۵۱۶۱۵۶

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به غزه افزود:‌ گویا این رژیم جز خون نمی‌خواهد. آفرین به مقاومت که این بار جواب دندان شکن دادند. این مقابله به مثل دستور قرآن است. این روش درست است و جواب می‌دهد، روز رژیم صهیونیستی تبدیل به شام تار شده است. تل آویو  به شهر اشباح تبدیل شده و همه به پناهگاه‌ها رفتند. ما خدا قوت به مقاومت فلسطین می‌گوییم و می گوییم که شما می توانید رژیم صهیونیستی را به روز سیاه بنشانید.

خاتمی ادامه داد:‌ رژیم استکباری آمریکا از جنایت اسرائیل در غزه حمایت کرده و می‌گوید این حق اسرائیل است. حق در تفسیر رئیس جمهور خبیث آمریکا واژگون تفسیر شده و باطل را حق می‌بیند. این حق آمریکا است که پیوسته مردم ما شعار مرگ بر آمریکا را یک عبادت بدانند.

خطیب جمعه تهران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: کشورهایی مثل آمریکا و اروپا فریاد جامعه چند صدایی سر می‌دهند اما این جامعه چند صدایی فقط دو کاندیدا از دو حزب داشت. این اسم جامعه چند صدایی آنها است. باید در کنارش نوشته شود جامعه دیکتاتوری حزبی.

وی ادامه داد: 90 میلیون نفر از واجدین حق رای در این انتخابات شرکت نکردند، پیام عدم حضور این 90 میلیون نفر این است که اکثریت آنها از حاکمان خود ناراضی هستند. همچنین خرج‌های دهها میلیارد دلاری در این انتخابات شد جایی که مردم آمریکا در فقر دست وپا می زنند خرج‌های دهها میلیارد دلاری یعنی پول سالاری نه مردم سالاری.

آیت الله خاتمی گفت: هم آمریکایی‌ها و هم جهانیان می دانند که پشت صحنه مدیریت آمریکا این دو حزب بازیگر نیستند اینها عروسک هستند، عروسک‌هایی که دیگران کوک می‌کنند. پولدارهای صهیونیستی معرکه گردان هستند. ساده انگاری است که گفته شود اگر این حزب یا آن حزب رای آور چنین و چنان می‌شود. سر و ته یک کرباس هستند.

خطیب جمعه تهران گفت:‌موضع جمهوری اسلامی همان موضع گذشته و تغییر ناپذیر است. این ملت در برابر خوی استکباری آمریکا تا آخر ایستاده و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات رخ داده در سوریه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در سوریه ارتش آزاد به راه انداخته‌اند. ارتش آزادی که به عنوان نوکر بی‌اراده استکبار عمل کرده و می‌کند. تاریخ مصرف آنها تمام شده و در یک شیخ نشین نشسته‌اند و ائتلاف مخالفان سوریه را تشکیل دادند.

وی خطاب به آمریکا و دنیای استکبار گفت: پیشاپیش می‌گوییم این طرح شما هم شکست خورده است تنها طرح موفق میدان دادن به مردم سوریه است. باید به مردم سوریه میدان داد تا هر رژیمی که خودشان می خواهند بر سر کار بیاورند. طبق شواهدی که داریم مردم سوریه هم به شدت از گروهً‌های تروریستی نفرت دارند و با تمام وجودشان از جنایات آنها ابراز تبری می‌کنند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به فرا رسیدن ماه محرم توصیه کرد در این ماه از عزاداری‌ها کم گذاشته نشود و همچنین از رقابت‌های غیر الهی که آفت این عزاداری‌ها است پرهیز گردد.

خاتمی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر که در هفته آن نیز قرار داریم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در عرصه اجرایی کار مسئولان است و نباید کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند وارد برخورد عملی شود. این کار باید به مسئولان اجرایی واگذار شود و مسئولان هم باید حامی ناهی از منکر باشند این طور نباشد که مسئول و قاضی حق را به جانب مرتکب به منکر دهد. انتظار داریم وقتی تاکید می‌کنیم که مردم کار غیرقانونی نکنند آن را به شما می‌سپاریم شما هم حزب‌اللهی و قانونی عمل کنید و از ناهیان از منکر حمایت کنید.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج نیز گفت: بسیج به جد از هدایای خداوند به این ملت است،‌ تفکر بسیجی یعنی آمادگی رای دفاع از دین و ارزش‌ها. پیامبران و امامان در خط مقدم بسیجی‌ها هستند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا طی سخنانی گفت: آنچه برای ما باید مهم باشد حضور باشکوه انتخاباتی است. چیزی که نظام ما را بیمه کرده و خواهد کرد باید فضا برای همه آنها که می‌خواهند داخل نظام فعالیت کنند و قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باز باشد.

وی ادامه داد:‌این به معنای آن نیست که ساختار شکنان و فتنه گرانی که در سال 88 طلایی ترین فرصت این نظام را سوزاندند وارد عرصه شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنها چراغ سبزها به بیگانگان نشان دادند. تصورشان این است که مردم یادشان رفته است. مگر مردم تهران یادشان می رود که از خرداد تا شهریور چه ناامنی در تهران به وجود آوردند. اینها با این تصور که مردم یادشان رفته است طلبکارانه می‌خواهند وارد میدان شوند بدون اینکه کمترین عذرخواهی از ملت داشته باشند. با کمال پررویی و کمال بی‌پروایی می گویند ارزشی‌ها عذرخواهی کنند، ارزشی‌ها عذرخواهی کنند یا شما که چراغ سبز به انگلیس و آمریکا نشان دادید؟

وی خاطرنشان کرد: به صراحت می گویم حضور سلایق گوناگون آری اما حضور فتنه گران و کودتاچیان مخملی هرگز. یک راه باقی است و آن راهی است که خدا باقی گذاشته و عذرخواهی از پیشگاه این ملت و امام این امت مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است.

خاتمی در بخش پایانی سخنان خود از دست اندرکاران رزمایش ولایت 4 تشکر و قدردانی کرد و گفت: این عزیزان بازوان توانمند ملت هستند که نشان دادند به فضل خدا توانایی آن را دارند با کمترین تجاوز دشمن، کوبنده‌ترین جواب‌ها را به آنها بدهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها