به دنبال انتشار این خبر، جوانان انقلابی بحرین هفته آینده را هفته پایداری انقلابیون اعلام کردند

برگزاری هرگونه تظاهرات در بحرین ممنوع شد

تاکید مردم بحرین بر ادامه اعتراضات مسالمت‌آمیز خود و موفقیت آنها در شکستن محاصره روستای «العکر» مقامات رژیم آل خلیفه را به وحشت انداخت. این درحالی است که بزودی با فرارسیدن ماه محرم تظاهرات و اعتراضات شیعیان در بحرین اوج خواهد گرفت. از این رو رژیم آل خلیفه دست پیش گرفته و برخلاف تمام موازین شهروندی و حقوق بشری برگزاری هرگونه تظاهرات را در این کشور ممنوع اعلام کرده است. با ممنوع شدن برگزاری هرگونه تظاهرات، این کشور در وضع همانند وضع اضطراری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۱۳۰۷۶

به گزارش شبکه العالم، وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با هر فردی که در تظاهرات مشارکت کرده یا آن را سازماندهی کند با ابزار قانونی برخورد خواهد شد. راشد آل خلیفه وزیر کشور بحرین با ادعای این موضوع که برگزاری تظاهرات برخلاف قانون است، برخی از گروه‌های سیاسی را به ایجاد ناامنی، تهدید امنیت عمومی و اختلال در کار کشور متهم کرد. در همین رابطه وزیر کشور بحرین گفت: سوءاستفاده مکرر از حق آزادی بیان و عقاید دیگر پذیرفتنی نیست. به گفته وی مجوز برگزاری اعتراضات تنها زمانی داده می‌شود، که امنیت ملی و ثبات کشور به خطر نیفتد.

این درحالی است که قانون اساسی بحرین و نیز بندهای 17 و 20 بیانیه جهانی حقوق بشر صادر شده توسط سازمان ملل متحد که دولت بحرین نیز آن را امضا کرده است، برگزاری هرگونه تظاهرات مسالمت‌آمیز را حق شهروندان می‌داند. بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است. نیروهای امنیتی بحرین تاکنون با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که در جریان این سرکوبگری بیش از 70نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی و صدها نفر بازداشت شده‌اند. با وجود این سرکوبگری مردم بحرین همچنان بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته‌شان از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

هفته پایداری

در همین رابطه جوانان انقلابی بحرین، هفته آینده را هفته پایداری انقلابیون اعلام کردند. به گزارش العالم، جوانان انقلابی برنامه‌های هفته پایداری انقلابیون را با فراخوانی برای برگزاری تظاهرات گسترده در همه مناطق کشور آغاز کردند. این تظاهرات به منظور همبستگی با جواد الشیخ، پدر علی الشیخ برگزار خواهد شد. جواد الشیخ به اتهام شرکت در تظاهرات جمعه ایستادگی در منامه بازداشت شد. جوانان بحرینی در این راستا، سرنگونی رژیم آل خلیفه و جایگزین شدن نظامی دموکرات در کشور را خواستار شدند که مردم را به عنوان منشأ قدرت و حاکمیت به رسمیت بشناسد. آنها همچنین محاکمه عاملان کشتار شهروندان بی‌گناه را نیز خواستار شدند.

چند روز پیش نیز شماری از انقلابیون بحرینی در تظاهراتی با عنوان «به سنگ بستن طاغوت» مجسمه‌های حمد بن عیسی پادشاه بحرین را در مناطق مختلف، سنگسار کردند. مراسم عید قربان امسال در بحرین، مراسمی غمناک بود زیرا این مراسم با تجمع در مقابل قبر شهیدان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم بر پایبندی به راه شهیدان تا تحقق پیروزی و سرنگونی رژیم دیکتاتوری در این کشور تاکید کردند. شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی از جمعیت‌های سیاسی مخالف نظام با گذاشتن تاج گل، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. شیخ علی سلمان، دبیرکل بزرگ‌ترین گروه سیاسی مخالف رژیم بحرین گفته است، مردم بحرین به ادامه اعتراضات مسالمت‌آمیز تا زمان تحقق خواسته‌های خود پایبند هستند.

از سوی دیگر آیت‌الله عیسی قاسم، روحانی برجسته بحرینی نیز گفته است: اصلاحات در بحرین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، زیرا خروج بحرین از بحران کنونی در گرو اصلاحات فوری و جدی است. وی افزود: راهکار مسالمت‌آمیز بهترین راه برای رسیدن دموکراسی و اصلاحات در بحرین و کم هزینه‌ترین راه است و این نظر مخالفان بحرینی است. جزیره بحرین در نزدیک سواحل جنوبی خلیج فارس واقع شده و از سال ۲۰۰۲، که امیر این کشور عنوان پادشاه را برای خود برگزید، رسما تحت نظام سلطنتی مشروطه اداره شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، شمار ساکنان بحرین به حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر می‌رسد که براساس آمار انتشار یافته، حدود نیمی از آنان اتباع رسمی این کشور نیستند و برای کار و امرار معاش در این کشور سکونت دارند. دین اکثر مردم بحرین اسلام است و اگرچه آمار رسمی در مورد پیروان مذاهب سنی و شیعه در این کشور انتشار نیافته، ولی گفته می‌شود بیش از دو سوم مسلمانان این کشور را شیعیان و بقیه را سنی‌ها تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها