مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از مسکوت شدن طرح پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به خانه‌های 20 سال ساخت خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۵۳۱

اردشیر بیژنی در گفت‌وگو با فارس افزود: طرحی که پیشنهاد شده تا براساس آن اوراق حق تقدم مسکن به واحدهای مسکونی 20 سال ساخت تعلق بگیرد، فعلا مسکوت‌مانده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این اوراق همانند روش قبلی به واحدهای مسکونی 12 سال ساخت تعلق می‌‌گیرد، چرا که معتقدیم اگر این اوراق به واحدهای مسکونی 20 سال تعلق گیرد قیمت واحدهای مسکونی قدیمی نیز افزایش می‌یابد. به‌گفته وی، این طرح به نفع مشتری نبود.

هیات مدیره بانک مسکن پیشتر طرحی را مصوب کرده بود که براساس آن اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن به بنا‌هایی با عمر حداکثر بیست ساله نیز تعلق بگیرد.

رایزنی برای صدور سند‌های مسکن‌مهر پردیس

مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: یکهزار واحد مسکن مهر پردیس در حال حاضر دارای سند مالکیت هستند و در حال رایزنی هستیم تا پایان سال واحدهای مسکونی که تحویل شده است، سنددار شود.

مهدی هدایت در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که چه تعداد متقاضی مسکن مهر در پردیس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در شهر جدید پردیس 105 هزار نفر ثبت سامانه انجام‌داده‌اند و 40 هزار نفر نیز تائید شرایط شده‌اند.

هدایت در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلاتی که برای متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پرند به وجود آمد و پس از ثبت‌نام و واریز مبالغی به آنها گفته شده شرایط لازم را ندارید در شهر پردیس رخ نخواهد داد، گفت: در زمان ثبت‌نام هم استعلام دریافت وام مسکن و هم استعلام مالک نبودن آنها از سوی اداره ثبت اسناد انجام می‌شود. هدایت در پاسخ به این پرسش، که چه تعداد واحد مسکونی در پردیس احداث و واگذار شده است، گفت: از حدود 13 هزار مسکن مهری که قبلا شروع شده بود 6600 واحد مسکونی به اتمام رسیده است و 4000 واحد مسکونی هم قبلا واگذار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها