
"حسن احمدی نوری" درباره پروژههای آزادراهی کشور و پیشرفت فیزیکی آنها اظهار داشت: توسعه کریدورهای ترانزیتی در راستای توسعه جابهجایی کالای کشور و ترانزیت، یکی از اولویتهای اصلی دولت در بخش حمل و نقل است.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تکمیل تمامی خطوط کریدور شمال به جنوب اعم از آزادراه، ریل و جاده را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون ساخت و توسعه و بهرهبرداری آزادراههای شرکت ساخت تصریح کرد: در بخش توسعه آزادراهی کشور و ساخت آزادراههای جدید، سیاست دولت حضور 50 درصدی بخش خصوصی و مشارکت 50 درصدی دولت است.
احمدی نوری اظهار داشت: آزادراهها موجب ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه، کاهش بار ترافیکی و تصادفات، کاهش میزان مصرف سوخت، صرفهجویی در زمان و کاهش تولید آلایندههای زیستمحیطی میشوند.
وی تصریح کرد: درحال حاضر 2 هزار کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد، اما 3 هزار و 200 کیلومتر نیز در حال ساخت است، ضمن آنکه 5 هزار کیلومتر بزرگراه و 10 هزار کیلومتر راه اصلی در دست احداث داریم.
معاون ساخت و توسعه و بهرهبرداری آزادراههای شرکت ساخت مجموع راه اصلی، بزرگراه، آزادراه و راهآهن احداثی در دولت نهم و دهم را 28 هزار کیلومتر اعلام کرد.
بهرهبرداری از آزادراه کنارگذر غربی اصفهان در بهار 92
احمدینوری به آزادراه کنارگذر غربی اصفهان اشاره کرد و افزود: کنارگذر غربی اصفهان 93 کیلومتر است که 14.5 کیلومتر آن توسط پیمانکار در حال احداث است.
معاون ساخت و توسعه و بهرهبرداری آزادراههای شرکت ساخت با بیان اینکه امیدواریم این مسیر آزادراهی در بهار سال 1392 به بهرهبرداری برسد، تصریح کرد: عملیات اجرایی این آزادراه نیز به صورت 50ـ50 با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.
احمدینوری با بیان اینکه این پروژه در ردیف پروژههای مهر ماندگار قرار دارد، تصریح کرد: بخشی از قطعات این پروژه به صورت منظم در حال تکمیل است.
معاون ساخت و توسعه و بهرهبرداری آزادراههای شرکت ساخت افزود: با افتتاح این پروژه تردد بین استان اصفهان با استانهای چهار محال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه بویراحمد و نیز شهرستانهای غربی اصفهان نظیر خمینی شهر و نجفآباد تسهیل خواهد شد.
احمدینوری اضافه کرد: کم شدن آلودگیهای محیط زیست و در عین حال کاهش زمان سفر، افزایش سرعت، از بین رفتن تصادفات رخ به رخ و رشد و رونق اقتصادی از مزایای این آزادراه است.
بنابراین گزارش عملیات اجرایی احداث آزاد راه کنارگذر غرب اصفهان با استفاده از مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی در سال 83 آغاز شد.
طول این کنار گذر 93 کیلومتر با عرض 30/35 متر و نقطه صفر آن از محل تقاطع بزرگراه اصفهان – تهران شروع میشود.
این پروژه در 3 قطعه اجرا میشود که قطعه اول، 52 کیلومتر تا تقاطع بزرگراه نجفآباد – داران در دهه فجر سال 85 در سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان افتتاح شد.
قطعه دوم آزاد راه کنار گذر غرب اصفهان به طول 26 کیلومتر آذرماه 1388 با حضور بهبهانی وزیر وقت راه به بهرهبرداری رسید.
با توجه به موقعیت جغرافیایی اصفهان در مرکز کشور و نقشی که به عنوان چهار راه حمل و نقل جادهای در کشور ایفا میکند و توجه به اینکه ارتباط جادهای استانهای جنوبی کشور و بنادر خلیج فارس از طریق استان اصفهان با مرکز و شمال کشور برقرار میشود، تکمیل این آزادراه ضروری است.
این آزادراه محوری استراتژیک و کنارگذری برای اتصال شمال کشور به سمت غرب استان است و کل تردد بار کارخانههای سیمان سپاهان و اصفهان، ذوبآهن و فولاد مبارکه به سمت مرکز و شمال کشور از این مسیر میگذرد.
این پروژه در راستای اتصال شمال به جنوب کشور در طرح کلی کشوری 2500 کیلومتری کریدور شمال - جنوب است که از مرز بازرگان شروع شده تا بندرعباس و بندر بوشهر ادامه دارد.
بنابراین گزارش هماکنون حدود 29 هزار کیلومتر شبکه ریلی، آزادراه، بزرگراه و راه اصلی در کشور موجود است.(فارس)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
علیامین حسنی، بازیگر نقش بهروز در سریال پایتخت در گفتوگو با «جامجم» از خاطرات حضورش در این سریال میگوید
خانمگل جام ملتهای آسیا در گفتوگو با «جامجم»: