رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت :10 میلیون دانش آموز در طرح همیار پلیس مشارکت می کنند.
کد خبر: ۵۰۳۴۶۰

به گزارش ایرنا ،  اسکندر مومنی روز شنبه در حاشیه مراسم نواختن زنگ مهر در دبیرستان مهدیه در جمع خبرنگاران افزود:حکم پلیس مدرسه همانند حکم پلیس است و در صورتی که راننده ای به دستور و فرمان پلیس بی توجهی کند سه تا پنج نمره منفی دارد.

وی با بیان اینکه طرح پلیس مدرسه تا پایان سال در سراسر کشور اجرایی می شود، گفت : پلیس های مدرسه پس از کسب آموزش های لازم دارای لباس و پرچم ویژه پلیس مدرسه می شوند.

مومنی تصریح کرد: این افراد در قالب پلیس مدرسه فعالیت کرده و مستقیما اعمال قانون نمی کنند و تخلفات رانندگان را در برگه ها و دفترچه هایی که پس از کسب آموزش های لازم به آنها تعلق می گیرد، یادداشت و به ماموران پلیس تحویل می دهند.

وی اظهار داشت :اولین و مهمترین راه اجتماعی شدن انسانها در محیط مدرسه و آموزش و پرورش شکل می گیرد و افراد در این محیط با انضباط اجتماعی آشنا می شوند.

رییس پلیس راهور ناجا، در ادامه به صدور گواهینامه برای یک میلیون و 500 هزار راننده جدید و شماره گذاری یک میلیون و 400 هزار خودرو طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی به امنیت و ایمنی دانش آموزان توجه خاصی شده است.

وی درباره ترافیک سنگین بزرگراه های تهران ،گفت :در بزرگراه های اصلی و خیابان های منتهی به مراکز اصلی شهر، ترافیک سنگین است.

افزایش 15 درصدی ترافیک مهر

مومنی به افزایش 15 درصدی ترافیک مهر امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود:این ترافیک نسبت به شهریورماه 30 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: با هماهنگی تمام دستگاه های متولی، با توقف عملیات های عمرانی نسبت به رفع گره های ترافیکی و پارک دوبل اقدام کردیم که امیدواریم در طرح مهر بتوانیم ترافیک را کنترل کنیم.

مومنی با اشاره به حضور ماموران پلیس در میادین و چهارراه ها، اظهار داشت :حضور مستمر آنان باعث شده است تا نسبت به بازگشایی گره های ترافیکی اقدام کنند.

این مقام مسوول از شهروندان خواست در صورت امکان از وسایل شخصی استفاده نکنند و اگر مجبور بودند در جلوی مدارس توقف نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها