پرسپولیس و نفت برای پیروزی در بازی امشب انگیزه‌های متفاوتی دارند

پرسپولیس؛ مصاف با صدرنشین برای فرار از قعر جدول

حسن ختام هفته هشتم لیگ دوازدهم دیداری است که نتیجه آن برای تمام لیگ از پرسپولیس قعرنشین گرفته تا نفت صدرنشین و بسیاری از تیم‌های بالا و پایین جدول از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۵۰۲۴۸۷

قرمزها که پس از پیروزی بر نفت آبادان در هفته نخست لیگ برتر، شش هفته متوالی را بدون کسب سه امتیاز سپری کردند، امشب به مصاف نفتی می‌روند که چهار بازی از هفت بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها یک بار طعم شکست را چشیده است.

بازی با صدرنشین لیگ برتر هرچند برای پرسپولیسی که نیاز مبرم به بردن و فرار از بحران دارد، دشوار به نظر می‌رسد، اما حداقل این حسن را دارد که اگر با پیروزی قرمزها همراه شود فاصله این تیم با صدرنشین را به عدد پنج کاهش می‌دهد. همین موضوع می‌تواند انگیزه‌های این تیم را برای پایان دادن به سریال نتایج بدی که تا این هفته از رقابت‌ها گرفته‌اند دوچندان کند.

البته خود ژوزه معتقد است نباید به بازیکنان برای قهرمان شدن در این فصل فشار آورد. سرمربی پرتغالی قرمزها که به دلیل جایگاه نازل پرسپولیس، همچون هموطنش کارلوس کرش در تیم ملی، بشدت تحت فشار است، در آستانه بازی حساس تیمش مقابل نفت تهران گفت: ما در رده خوبی حضور نداریم، بنابراین نخستین هدف این است که از این جایگاه خود را بالاتر بیاوریم. من در چند روز گذشته سعی کردم فشار فکری و ذهنی را از روی دوش بازیکنانم بردارم. همین موضوع برای ما مشکل به وجود آورده و هماهنگی بازیکنان جدید را سخت کرده بود. به همین خاطر تمام فکرمان این است که این بازی را ببریم.

البته ژوزه به سختی‌های تحقق این هدف هم اشراف دارد: ما با تیمی بازی داریم که در صدر جدول است، آنها شروع خوبی در لیگ داشته‌اند و بنابراین تیم با انگیزه‌ای هستند. مشخص است که بازی سختی مقابل آنها داریم. از طرفی در لیگ ایران دو، سه هفته‌ بازی‌ها انجام می‌شود و دو، سه هفته‌ تعطیل. این برنامه کار را برای ما و سایر باشگاه‌ها و همچنین تیم ملی سخت می‌کند. با این حال من به ایران آمده‌ام و باید با این شرایط کنار بیایم. شما هم زیاد روی بازیکنان فشار نیاورید که حتما در این فصل باید قهرمان شوید. ما باید آرامش خود را دوباره به دست بیاوریم و این هدف اصلی ماست.

در نقطه مقابل منصور ابراهیم‌زاده هم مثل مانوئل ژوزه، علاوه بر هدفی که برای تیمش ترسیم کرده، دغدغه‌هایی هم دارد. سرمربی فصل گذشته ذوب‌آهن در این باره گفت: بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ماست، چرا که مقابل یک تیم خوب قرار می‌گیریم. انگیزه بازیکنان همیشه در این گونه بازی‌ها زیاد می‌شود. ما فقط یک محروم داریم که سوشا مکانی است و به این بازی نمی‌رسد، اما بقیه بازیکنان برای این بازی آماده‌اند. دوست دارم طوری بازی کنیم که نشان دهیم شایسته حضور در صدر جدول هستیم. با این حال این‌که پرسپولیس جایگاه خوبی در جدول ندارد هم اصلا به سود ما نیست.

بازی امشب پرسپولیس و نفت تهران ساعت 19و 45 دقیقه با سوت محسن قهرمانی آغاز می‌شود.

بازی در حضور تماشاگر

هرچند کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس را به دلیل تخلف تماشاگرانش در دیدار با صبای قم محکوم کرد تا محرومیت تعلیقی این تیم از بازی بدون تماشاگر هم اجرایی شود، اما به گفته دبیر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، این حکم در بازی امشب پرسپولیس و نفت اجرا نخواهد شد و تماشاگران قرمزپوش مانعی برای حضور در ورزشگاه و تشویق تیمشان نخواهند داشت.

البته این تصمیم باعث شد تا مسئولان باشگاه نفت شائبه اعمال نفوذ در رای کمیته انضباطی را مطرح کنند. منصور قنبرزاده دراین باره گفت: در شرایطی که از دو هفته پیش اعلام شد این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود دیروز نماینده سازمان لیگ خلاف آن را اعلام کرد. البته خود ما از ابتدا گفتیم دوست داریم بازی با حضور تماشاگر برگزار شود، اما این نحوه رفتار شائبه‌ای ایجاد می‌کند که در حکم کمیته انضباطی اعمال نفوذ می‌شود. وضع پرسپولیس بحرانی است و در شرایطی که آنها به پیروزی در این بازی نیاز مبرم دارند گرفتن این تصمیم تاحدودی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.با این حال حرف کمیته استیناف همانی است که پیش‌تر آمد. سپهر، دبیر این کمیته با بیان این‌که کمیته استیناف همه باشگاه‌ها را به یک چشم نگاه می‌کند و بین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با سایر باشگاه‌ها تبعیضی قائل نمی‌شود، به مهر گفت: یک هفته زمان زیادی برای بررسی محرومیت تعلیقی پرسپولیس نیست و اعضای کمیته استیناف جمع‌بندی در خصوص تایید حکم کمیته انضباطی را به جلسه روز دوشنبه موکول کردند.

به این ترتیب اگر رای کمیته انضباطی قطعیت پیدا کرد، بازی هفته دهم پرسپولیس و آلومینیوم هرمزگان بدون حضور هواداران پرسپولیس برگزار خواهد شد.

دردسرهای ژوزه

شاید بازی در حضور تماشاگران، بخشی از مشکلات پرسپولیس قعرنشین را برای فرار از انتهای جدول مرتفع کند، اما همه دردسرهای مانوئل ژوزه این نیست که بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شود یا خیر؛ قرمزها تعدادی از بازیکنان کلیدی خود را برای این بازی دراختیار ندارند.

مهرداد پولادی که از ناحیه زردپی پای چپ در جریان تمرین تیم ملی آسیب دیده، دست‌کم تا چهار هفته دیگر نمی‌تواند بازی کند، ضمن این‌که مصدومیت کئون جون از ناحیه رباط باعث شده که وی نیز حداقل تا سه هفته نتواند در تمرینات این تیم شرکت کند. امیر حسین فشنگچی نیز از ناحیه داخل و خارج رباط مچ پا مصدوم است به طوری که وی نیز حداقل تا سه هفته دیگر نمی‌تواند برای تیم بازی کند.

چهارمین بازیکن غایب هم غلامرضا رضایی است. مهاجم تند و تیز قرمزها که در جریان تمرین روزهای گذشته از ناحیه کشاله دچار آسیب دیدگی شد، ام آر آی گرفت تا مشخص شود به بازی با نفت نمی‌رسد. رضایی روزانه دو جلسه فیزیوتراپی را در دستور کار خود قرار داده و از روز دوشنبه در صورتی که اتفاق خاصی پیش نیاید دویدن را شروع خواهد کرد. در این میان محمد قاضی هم از ناحیه مینیسک پا با مصدومیت روبه‌روست و قرار شده پزشکان نظر نهایی را درباره حضور این بازیکن مقابل نفت صادر کنند.

نتایج بازی‌های انجام شده هفته هشتم

پیکان تهران 2 ـ آلومینیوم هرمزگان یک/ گل‌ها: امیر میربزرگی (42) و سیداحمد مهدی‌زاده (82) برای پیکان و محمدرضا ناصحی (73) برای آلومینیوم

صنعت نفت آبادان یک ـ سپاهان اصفهان یک/ گل‌ها: رضا خالقی‌فر (21) برای نفت آبادان و جواهیر سوکای (59) برای سپاهان

مس کرمان 2 ـ سایپای البرز 2/ گل‌ها: احمد حسن‌زاده (44) و رضا عنایتی (89) برای مس و سعید دقیقی (8 و 63) برای سایپا

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها