استاندار در بازدید از پارک علم و فناوری البرز

رونمایی از 3 محصول دانش بنیان در پارک علم و فناوری البرز

ثبت ملی 208 اثر تاریخی استان البرز

استاندار البرز با بیان اینکه 409 اثر تاریخی استان البرز شناسایی شده است، گفت: 208 اثر تاریخی استان البرز ثبت ملی شده است.
کد خبر: ۵۰۰۶۸۶

عیسی فرهادی بعد از ظهر شنبه در همایش شورای عالی سیاستگذاری ثبت آثار که در هتل گاجره دیزین برگزار شد، با بیان اینکه 409 اثر تاریخی استان البرز شناسایی شده است، اظهار داشت: 208 اثر تاریخی استان البرز ثبت ملی شده است.

استاندار البرز تصریح کرد: در دولت نهم و دهم هر سال یک اثر ثبت اثر جهانی شد و این کار در سال های گذشته 11 سال طول می کشیده است ولی در این دولت در کمتر از هشت سال هشت اثر به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: درب منازل روستایی ما از تاریخ پیدایش آمریکا قدمتش بیشتر است و ما بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی را برای بشریت به ارث گذاشته ایم.

وی افزود: استان البرز نیم درصد راه های کشور را دارد ولی 18 و نیم درصد ترافیک کشور در استان البرز است.

استاندار البرز ادامه داد: 11 استان کشور به صورت مستقیم و مابقی 20 استان در مسافرت ها به غرب و شمال با استان البرز ارتباط دارد و از این استان عبور می کنند.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی البرز را باید خوب معرفی کنیم تا زمینه اقامت موقت مسافران فراهم شود تا در معرفی میراث فرهنگی توفیقات را به همراه داشته باشد.

فرهادی با بیان اینکه سرانه فضای سبز استان البرز به 14 متر رسیده است، اضافه کرد: کاهش آلودگی هوای استان البرز در سال جاری نسبت به سال های گذشته با کاهش روبرو بوده است.

وی افزود: اجلاس عدم تعهد اخیر که در تهران برگزار شد در نوع خود بی نظیر بود و این اجلاس رنگ و بوی دیگری در مقایسه با دیگر اجلاس های گذشته که در مالزی برگزار شده بود داشت.

وی با بیان اینکه در اجلاس مالزی ممنوعیت حضور وجود نداشت، اضافه کرد: برای برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران همه ابvقدرت ها تلاش کردند که این اجلاس برگزار نشود و حرکت های ناجوانمردانه داشتند تا حداقل این اجلاس در سطح پایین تر برگزار شود ولی 120 کشور به ویژه 20 کشور در بالاترین سطح خود حضور داشتند.

استاندار البرز افزود: کشور هند با حضور 250 نفر در این اجلاس حضور داشت.

فرهادی گفت: در این اجلاس همه افراد صحبت کردند و محدودیتی در این راستا ایجاد نشد که فقط ایرانی ها صحبت کنند و نماینده 70 کشور از 120 کشور صحبت کردند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها