دودانگه: از هفته آینده پرداخت تسهیلات بابت سرمایه در گردش واحدهای صنعتی به ارزش 8000 ‌میلیارد تومان آغاز می‌شود

پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به تولیدکنندگان

عضو هیات‌مدیره صندوق توسعه ملی از آغاز پرداخت تسهیلات هفت تا هشت هزار میلیارد تومانی این صندوق بابت سرمایه در گردش واحدهای صنعتی از هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۷۷۱

محمود دودانگه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده،تسهیلات ارزی و ریالی از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت اختصاص خواهد یافت. در این راستا تفاهمنامه‌هایی بین صندوق و وزارت صنعت و خانه صنعت و معدن منعقد و مقدمات اجرایی کار نهایی شده است.

وی ادامه داد: از هفته آینده پرداخت تسهیلات بابت سرمایه در گردش واحدهای صنعتی به ارزش هفت تا هشت هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی آغاز می‌شود که برای پرداخت این تسهیلات، رشته‌های صنعتی اولویت‌بندی شده‌اند.

دودانگه با بیان این‌که اولین گروه از واحدهای صنعتی هفته آینده از تسهیلات ارزان‌قیمت صندوق توسعه ملی برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: از بانک‌های عامل تعهد گرفته‌ایم که به میزان منابع صندوق و با احتساب سود 10 درصد (پرداختی به صندوق) و همچنین با اضافه کردن بخشی از منابع خود به این تسهیلات نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی با حداکثر سود 16 درصد اقدام‌کنند.

وی با اشاره به این‌که سقفی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در نظر گرفته نشده است، گفت: بنگاه‌های صنعتی اگر شرایط مورد نیاز را داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده‌کنند.

عضو هیأت‌مدیره صندوق توسعه ملی افزود: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها تقاضای واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی را به وزارت صنعت ارائه می‌کنند که این درخواست‌ها در کارگروه اصلی متشکل از نمایندگان صندوق و وزارت صنعت بررسی و نهایی می‌شود.

به گفته دودانگه، محدودیتی برای رشته‌های صنعتی دریافت کننده تسهیلات وجود ندارد، ولی رشته‌های صنعتی اولویت‌بندی شده‌اند و صنایعی که زنجیره ارزش طولانی دارند در اولویت قرار خواهند داشت.

افزایش ‌82 درصدی تولید سیمان

بیش از 336 میلیون و 885 هزار تن سیمان در 82 ماه فعالیت دولت نهم و دهم در کشور تولید شده است.

به گزارش شاتا، این میزان در مقایسه با مدت مشابه دولت قبلی (185 میلیون و 21 هزارتن) رشد 1‌/‌82 درصدی نشان می‌دهد.

در این مدت همچنین یک میلیون و 772 هزار تن شمش آلومینیوم تولید شد که نسبت به مدت مشابه دولت قبل (یک میلیون و 117 هزار تن) 7‌/‌58 درصد افزایش داشته است. همچنین از ابتدای فعالیت دولت نهم و دهم تاکنون یک میلیون و 433 هزار تن مس کاتد تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه فعالیت دولت قبل (یک میلیون و ده هزار تن) با رشد 9‌/‌41 درصدی همراه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها