فرمانده قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: با بهره‌مندی از توانمندی علمی و دانشی صنایع داخلی، مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان و نیز تعامل با مرکز تحقیقاتی نیروهای مسلح اقدام به طراحی، ساخت و تولید انواع تجهیزات پیشرفته هوایی کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۹۸۷۴۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران افزود:اکنون ادعا می‌کنیم به همت کارکنان غیرتمند پدافند هوایی، جوانان و دانشمند داخلی قادریم بدون کوچکترین وابستگی، سامانه‌های در اختیار را تعمیر و نگهداری کنیم و حتی با ایجاد تغییرات اساسی و ارتقای قابلیت‌های سامانه‌های موجود آن را بهینه و برای مقابله با هر تهدید هوایی آماده کنیم.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء این دستاوردها را شامل تجهیزات مربوط به حوزه‌های کشف، شناسایی، جمع آوری اطلاعات، درگیری و انهدام، فرماندهی و کنترل، شبیه ساز آموزشی و سامانه‌های جنگ الکترونیک برشمرد که نه فقط با نمونه‌های مشابه خارجی قابل رقابت است بلکه در بیشتر موارد از نظر کارایی ویژگی‌های برتری دارد.

امیر اسماعیلی گفت: به عنوان نمونه رادارهای راهبردی تولیدی در کشور قادرند هر گونه تحرکات دشمن را در فراسوی مرزها رصد کنند.

وی افزود:سامانه‌های راداری فعال و غیرفعال در انواع طیف‌های فرکانسی با بردهای مختلف به شکل کاملاً بومی به تولید انبوه رسیده است به طوری که شبکه راداری کشور، نوسازی و با بهره مندی از شبکه دیده بانی مجهز به تجهیزات اپتیکی پیشرفته قادر به کشف اهداف هوایی با هر اندازه و ارتفاع پروازی است.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء گفت: این قرارگاه با همکاری مجموعه دانشی کشور در طراحی و تولید سامانه‌های زمین به هوا، پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است که می‌توان به تولید انبوه موشک‌های پیشرفته اشاره کرد.

وی شبکه آرایی ضد کروز، موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته بومی و سامانه‌های توپخانه‌ای با مهمات پیشرفته و هوشمند را بخشی از این تسلیحات برشمرد.

امیر اسماعیلی با اشاره به پیشرفت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در تقویت و توسعه شبکه جمع آوری اطلاعات زمینی و هوایی کشور افزود: در صددیم زمینه بهره برداری وسیع تر از قابلیت‌های فضا را توسعه دهیم تا بتوانیم سرعت و دقت عکس العمل‌های عملیاتی در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را افزایش دهیم.

وی گفت: امسال و سال آینده تلاش می‌کنیم با توسعه مراکز عمده آموزشگاهی و دانشگاهی در ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های تئوری و عملی به ویژه در استفاده از شبیه ساز‌های بومی گام‌های مؤثرتری برداریم.

امیر اسماعیلی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء مأموریت دارد با توسعه و تقویت روزافزون و یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی کشور و ایجاد، انسجام، هماهنگی و هم افزایی میان یگان‌های این پدافند عملیات مؤثری در برابر هر گونه تهدید و اقدام خصمانه دشمن در زمان صلح یا جنگ اجرا کند.

وی همچنین ارتقای قابلیت سامانه‌ها در مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، طراحی و ساخت انواع اخلالگر پیشرفته، هشدار دهنده‌های لیزری و آزمایشگاه‌های پیشرفته جنگ الکترونیک را از دیگر عملکرد‌های قرارگاه خاتم الانبیاء برشمرد.

امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرزندان جان بر کف ملت همیشه در صحنه و مقتدر ایران اسلامی در برابر توطئه‌ها و جنایات دشمنان ایستادگی می‌کنند و مطمئن باشند به هر گونه ماجراجویی یا تجاوز احتمالی پاسخ دندان شکن می‌دهند.

وی خطاب به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی و استکبار جهانی افزود: ایران اسلامی کشوری قدرتمند و سرشار از ثروت‌های خدادادی است و اعمال هر گونه تحریم علیه این ملت بزرگ و غیرتمند نه فقط تهدیدی علیه کشورمان نیست بلکه برای دشمن تنگنا ایجاد می‌کند همچنان که اکنون نشانه‌های آن را به شکل بحران اقتصادی در جوامع غربی شاهدیم.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد این قرارگاه، به سازماندهی و ایجاد ساختار مناسب این سازمان اشاره کرد و گفت: نخستین اقدام اساسی در این باره ایجاد پدافند هوایی کاملاً تاکتیکی و خوداتکا در کشور با هدایت و کنترل متمرکز و منسجم یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح است که توانسته ایم مؤثرتر از همیشه مأموریت‌های ذاتی خود را اجرا کنیم.

امیر اسماعیلی، پایش مستمر فضای کشور با استفاده از شبکه کشف، شناسایی و جمع آوری اطلاعات، اجرای رزمایش‌های سراسری مشترک، پشتیبانی عملیاتی از دیگر نیروهای مسلح، اجرای مأموریت طرح ولایت در سفرهای رهبر معظم انقلاب و پوشش پدافند هوایی در مراسم رسمی مانند روز جهانی قدس را بخشی از فعالیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء برشمرد.

وی همچنین افزود: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی وابستگی به بیگانگان در تعمیر و نگهداری، بهینه سازی و تأمین تسلیحات دفاعی به ویژه سامانه‌های پدافند هوایی که از فناوری پیچیده برخوردار است ملت ما را سالیان دراز رنج می‌داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها