وزیر ارتباطات عراق در اعتراض به عدم توجه نوری المالکی به شروطش برای ادامه کار، از پست خود استعفا کرد. به گزارش ایسنا، محمد توفیق علاوی، وزیر ارتباطات عراق مدعی شد به این دلیل استعفا کرده است که نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق اجرای شروط وی را برای توقف دخالت‌های سیاسی‌اش در این وزارتخانه‌ رد کرده است. علاوی استعفانامه‌ خود را بیست و هشتم ژوئیه به المالکی ارائه کرده بود. محمد توفیق علاوی، عضو رهبر فهرست العراقیه است که ابتدای سال جاری در تلاش بود که به دولت المالکی رای عدم‌اعتماد بدهد. تصمیم استعفای وزیر ارتباطات اولین استعفای وزیر در دولت المالکی است که در دسامبر 2010 تشکیل شد.
کد خبر: ۴۹۸۷۱۰

به گزارش فارس،‌ وزیر ارتباطات عراق پس از موافقت با استعفایش، بغداد را به قصد کشور انگلیس ترک کرد. براساس این گزارش طورهان المفتی، وزیر مشاور در امور استان‌ها، سرپرستی این وزارتخانه را برعهده گرفت.منابع آگاه می‌گویند مهم‌ترین دلیل استعفای علاوی، لغو قرارداد شرکت ترکی نوروزتیل بوده است. چندی پیش کمیته حقیقت‌یاب عراقی پس از بررسی قرارداد این شرکت ترکی در کشیدن کابل‌های نوری، 17 مورد نقض قانون ثبت کرد و به همین دلیل این قرارداد را لغو کرد. این شرکت در منطقه کردستان عراق و در زمینه ارتباطات و اینترنت فعالیت می‌کند.

در یک خبر دیگر از عراق، وزارت دادگستری این کشور دیروز اعلام کرد 21 نفر از زندانیانی که به اتهام ارتکاب جرایم تروریستی در زندان به سر می‌بردند، اعدام شدند. مجازات مرگ در عراق پس از حمله آمریکا به این کشور به مدت یک سال به حال تعلیق درآمد. پل برمر، حاکم آمریکایی عراق پس از خلع صدام، مجازات مرگ را در عراق در تاریخ دهم ژوئن 2003 به حالت تعلیق درآورد، اما دولت عراق از هشتم آگوست 2004 مجددا این قانون را اجرایی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها