قطار سراسری امسال به ارومیه می‌رسد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تا نیمه نخست سال آینده، قطار سراسری به ایستگاه ارومیه می‌رسد. ‌به گزارش مهر، سید جواد محمودی با بیان این‌که پروژه احداث شبکه ریلی در آذربایجان غربی 63 درصد پیشرفت اجرایی دارد، افزود: پروژه راه‌آهن مراغه ـ ارومیه از جمله طرح‌های ملی مهر ماندگار در استان است که براساس برنامه زمانبندی، قطار سراسری تا پایان امسال به ایستگاه نقده و نیمه نخست سال آینده نیز به ایستگاه ارومیه می‌رسد.‌ وی با اشاره به روند احداث خط آهن مراغه ـ ارومیه گفت: این پروژه در حال حاضر 63 درصد پیشرفت اجرایی دارد و با اقدامات انجام‌شده تا یک ماه آینده شهرستان مهاباد نیز به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۳۷۲

محمودی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده بود که ایستگاه مهاباد همزمان با هفته دولت به اتمام برسد که با وجود اتمام خط ریل با توجه به تاخیر در تکمیل ساختمان ایستگاه، این پروژه با تاخیر یک ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به طرح‌های آبرسانی روستایی در استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس برنامه پنجم توسعه باید به روستاهای بالای 20 خانوار استان تا افق این طرح آبرسانی شود که تاکنون در 2304 روستا اجرایی شده و تا سال آینده به طور کامل محقق می‌شود.

محمودی با بیان این‌که 134 روستا از مجموع برنامه پنجم عقب هستیم، افزود: از سال 84 تاکنون با آبرسانی به 285 روستای استان تعداد روستاهای برخوردار از 2019 روستا به 2304 روستا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شاخص بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان 2/76 درصد است که با شاخص کشوری 6/76 درصد تقریبا برابر است.

معاون عمرانی استاندار در ادامه به طرح عمران روستایی در استان اشاره کرد و گفت: تا سال 84 تنها در 80 روستای استان طرح هادی اجرا شده بود و در 77 روستا نیز در دست تهیه بود که این میزان در سال 90 به 285 روستای اجرا شده و 1122 طرح مطالعاتی در دست تهیه افزایش یافت.

محمودی افزود: برای رسیدن به متوسط کشوری و تحقق برنامه پنجم توسعه در بخش اجرای طرح هادی روستایی نیز 420 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تلاش می‌کنیم با اختصاص آن عقب‌ماندگی این حوزه را نیز در کوتاه مدت جبران کنیم.

وی به شاخص راه روستایی استان اشاره کرد و گفت: در این بخش یک عقب‌ماندگی بزرگی را داریم که برای جبران آن از سال گذشته عملیات طرح آسفالت 1500 کیلومتر راه روستایی در استان آغاز شد که تعهدات سال گذشته به میزان قابل توجهی عملی شد و امسال نیز علاوه بر افتتاح 185 کیلومتر در هفته دولت 300 کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.

معاون عمرانی استاندار در ادامه تشریح شاخص‌های توسعه‌ای استان به گازرسانی مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: تا پیش از آغاز فعالیت دولت نهم تنها 34 روستای استان از شبکه گاز طبیعی بهره‌مند بودند و هم‌اکنون این میزان به 245 روستا افزایش یافته و براساس برنامه پیش‌بینی شده در سال 92 به متوسط کشوری می‌رسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها