34 سال پس از نخستین تقابل تیم ملی فوتبال ایران با یک تیم آفریقایی، امروز نوبت آن است که ملی پوشان فوتبال کشورمان برای بیست و چهارمین بار بازی با یک تیم آفریقایی را تجربه کنند.
کد خبر: ۴۹۵۹۳۴

تیم ملی تاکنون با تیم‌هایی آفریقایی غنا، گینه، اوگاندا، الجزایر، کامرون، کنیا، نیجریه، جامائیکا، مصر، مراکش، لیبی، توگو، آنگولا، زامبیا و ماداگاسکار بازی کرده که 13 پیروزی، هفت تساوی و سه باخت حاصل آن برای ملی پوشان ما بوده است اما بازی با تونس تجربه جدیدی است. البته برای کارلوس کرش که در بدو حضورش در تیم ملی فوتبال ایران و در همان نخستین بازی تدارکاتی، ماداگاسکار را به عنوان یک حریف تمرینی انتخاب کرد بازی با تیم‌های آفریقایی تازگی ندارد، اما از این جهت که عیار حریف امروز تیم ملی با ماداگاسکاری که تیر ماه سال گذشته با تیم ملی بازی کرد، کاملا متفاوت است، این بازی می‌تواند دیداری متفاوت برای تیم ملی باشد.

شاگردان کرش بعد از یک هفته تمرین در کمپ تیم ملی مجارستان، امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف تونس، تیم چهل و یکم رنکینگ فیفا می‌روند. این بازی به‌دلیل همزمانی بازی دوستانه تیم ملی مجارستان، به جای بوداپست در شهری به نام کشکه مت واقع در 86 کیلومتری پایتخت مجارستان برگزار می‌شود. تیم ملی که در آخرین بازی رسمی خود در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2014 در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل مقابل قطر متوقف شد، خود را برای بازی با لبنان و کره جنوبی در روزهای 21 شهریور و 25 مهر در چارچوب همین رقابت‌ها آماده می‌کند. امروز و امشب باتوجه به این‌که روز فیفا به شمار می‌رود بازی‌های متعدد دیگری هم برگزار می‌شود که شاید مهم‌ترین آنها تقابل آلمان با آرژانتین، فرانسه با اروگوئه و انگلیس با ایتالیا و سوئد با برزیل باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها