برخورد وزارت بهداشت با استفاده از لنز در آرایشگاه‌ها

مدیرکل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت از برخورد جدی با آرایشگرانی که اقدام به گذاشتن لنز برای مشتریان خود می‌کنند، خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۶۵۰

سجاد رضوی به مهر گفت: گذاشتن لنز چشمی توسط آرایشگران کاملا خلاف قانون است. با مواردی هم که مردم به معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گزارش دهند برخورد جدی می‌کنیم و ممکن است این برخوردها تا مرحله پلمب مکان باشد.

وی افزود: لنز گذاشتن یک کار کاملا علمی است که فقط همکاران اپتومتریست و چشم پزشکان باید انجام دهند. مواردی مشاهده شده که مراکز غیرعلمی با این کار آسیب‌جدی به چشم فرد زده‌اند و گاهی این آسیب‌ها غیرقابل برگشت بوده است.رضوی توضیح داد: از مردم می‌خواهیم توجه کنند از پذیرش کارهای درمانی و پزشکی در موارد غیرعلمی خودداری کنند. همین جا اعلام می‌کنیم سیاست وزارت بهداشت برای نظارت بر این امور کمک گرفتن از انجمن‌های علمی و پزشکی است. در این خصوص هم می‌توان با کمک اپتومتریست‌ها این نظارت‌ها را تشدید کرد.مدیرکل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت در خصوص فیلمبرداری برخی مراکز درمانی از اتاق‌های عمل نیز گفت: فیلمبرداری از اتاق عمل اگر حریم خصوصی بیمار را دچار خدشه نکند و رضایت بیمار کسب شود، مشکلی ندارد. البته باید از همراه و خود بیمار اجازه بگیرند و میزان انتشار آن نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها