انتشارات پژوهشگاه اندیشه‌ورزان با 13 عنوان اثر که بیشتر آن‌ها داستان‌های دفاع مقدس‌اند در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند. مدیر این پژوهشگاه گفت: فرهنگ ما در کنار رویداد انقلاب اسلامی جذابیت‌های بسیاری دارد و مسیر خود را در بخش ادبیات بین‌الملل پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۹۰۵۱

"امیر شهریار امینیان"، مدیر پژوهشگاه اندیشه‌ورزان از حضور انتشارات این پژوهشگاه در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: در این نمایشگاه هفت عنوان کتاب دفاع‌مقدس از مجموعه «از یاد نرفتگان» با عنوان‌های «ساعت دوازدهم»، «مسیر عاشقی»، «سیاه و سفید»، «کاک رضا»، «پرتقال خونی»، «بادبادک‌های خاکی» و «اشک‌های رودخانه» و رمان «جمیل» ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: «از یاد نرفتگان» شامل داستان‌های کوتاه‌ دفاع‌مقدس است که توسط مولفان پیشکسوت و جوان این حوزه گرد آمده‌ است.

مدیر پژوهشگاه اندیشه‌ورزان در این‌باره که چرا از مجموعه 10 جلدی «از یاد نرفتگان» تنها هفت عنوان کتاب را به نمایشگاه فرانکفورت می‌برند گفت:‌ این آثار بر اساس کارشناسی انتخاب شده‌اند و از سوی دیگر این کتاب‌ها با اسقبال بهتری در جامعه مواجه بوده‌اند.

امینیان که نمایشگاه فرانکفورت را بازاری برای معرفی انواع تکنیک‌ها و روایت‌ها در کتاب‌ها می‌داند گفت: در این نمایشگاه به مدت 12 سال بازدید کننده بودیم و اکنون دو سال است که غرفه‌ داریم. در این گونه نمایشگاه‌‌ها باید راه ورود به بازار جهانی کتاب را پیدا کرد.

وی درباره مخاطبان آثار دفاع‌مقدس در نمایشگاه فرانکفورت افزود: با توجه به ایمیل و نامه‌های دریافتی تا حدی نسبت به علاقه‌مندی افراد اطلاعاتی را به دست آورده‌ایم اما ورود به این بازار نیازمند سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری زمانی است تا ناشر بر اساس زمان به بازار اشراف پیدا کند و محصولی را که به غرفه می‌برد مطابق مطالبات جامعه هدف باشد.

امینیان ادامه داد: برای معرفی آثار باید خلاصه‌های خوبی عرضه کرد زیرا فرهنگ ایرانی و اسلامی ما در کنار رویداد انقلاب اسلامی جذابیت‌های بسیاری دارد که اگر‌ به خوبی پردازش شوند مورد مقبولیت جهانی قرار می‌گیرند و مسیر خود را در بخش ادبیات بین‌الملل پیدا خواهند کرد.

وی افزود: در نمایشگاه فرانکفورت خلاصه کتاب‌های پژوهشگاه اندیشه‌ورزان تا حدی که مورد توجه مخاطب حرفه‌ای، ناشران و آژانس‌های ادبی باشند و مفاهیم کتاب‌ها را منتقل کنند، عرضه می‌شوند.

امینیان در پایان گفت: علاوه بر مجموعه داستان‌های دفاع مقدس، کتاب‌های «دیپلماسی از منظر پیامبر اسلام (ص)» و چهار عنوان کتاب از مجموعه ادبیات کهن شامل «اسرارنامه»، «مصیبت‌نامه»، «شرف‌نامه»‌ و «هفت پیکر» نیز ارایه‌ می‌شوند.

شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از 17 تا 23 مهرماه 91 برپا خواهد شد.(ایبنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها