اغذیه‌فروشی‌ها در ماه رمضان تا اذان صبح باز است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح برنامه‌های پلیس درماه مبارک رمضان گفت: قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها تا یک بامداد و اغذیه‌فروشی‌ها تا اذان صبح باز هستند.
کد خبر: ۴۸۸۸۷۵

سردار حسین ساجدی‌نیا در تشریح اقدامات انتظامی و ترافیکی پلیس پایتخت در ماه مبارک رمضان به ایسنا گفت: پلیس تهران اقدامات و تسهیلات ترافیکی و انتظامی متعددی برای ارائه تسهیلات هر چه بهتر به مردم در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به بحث مسائل ترافیکی در این ماه گفت: یکی از دغدغه‌های مردم در ماه مبارک رمضان وجود طرح ترافیک و عدم ورود به محدوده طرح زوج و فرد بود که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد که محدوده طرح ترافیک از ساعت 7 صبح آغاز و تا ساعت 16 به اتمام برسد.ساجدی‌نیا با اشاره به بحث اقدامات در نظر گرفته شده در بحث اماکن گفت: تسهیلات ویژه‌ای برای اغذیه‌فروشی‌ها و آبمیوه‌فروشان، طباخی و حلیم‌فروشی در نظر گرفته شده است. بدین صورت که این صنوف می‌توانند از اذان مغرب تا اذان سحر به فعالیت‌های صنفی خود ادامه داده و در طول این مدت باز هستند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، این تسهیلات در راستای محدودیت زمانی این صنوف در نظر گرفته شده است؛ چرا که این صنوف نمی‌توانند در طول روز فعالیت کنند.

وی همچنین به تسهیلات اتخاذ شده در مورد فعالیت‌ رستوران‌ها و صنوف مشابه نیز گفت: در طول ماه مبارک رمضان این صنوف می‌توانند از افطار تا ساعت یک بامداد به فعالیت ادامه دهند و در طول روز اجازه فعالیت ندارند.

ساجدی‌نیا افزود: تنها رستوران‌هایی می‌توانند در طول روز فعالیت کنند که مجوزهای لازم را از اداره اماکن اخذ کرده باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که رستوران‌های هتل‌ها می‌توانند در چارچوب مقررات در نظر گرفته شده از سوی اداره اماکن در طول روز به فعالیت خود ادامه دهند، درباره طرح ترافیک گفت: در روزهای ماه مبارک، طرح ترافیک و زوج و فرد از ساعت 7 صبح تا 16 عصر اجرا می‌شود.وی در مورد فعالیت استخرها و مجموعه‌های ورزشی در ایام رمضان گفت: اگر این مجموعه‌های ورزشی تصمیم به سرویس‌دهی از اذان مغرب تا سحر را دارند از نظر پلیس بلامانع است، اما باید هماهنگی لازم با اداره اماکن و امنیت صورت گیرد.

ساجدی‌نیا در مورد فعالیت قهوه‌خانه‌ها نیز در ماه مبارک رمضان گفت: این صنوف به مانند سال گذشته می‌توانند تا ساعت یک بامداد به فعالیت صنفی خود ادامه دهند.

برخورد با روزه‌خواران و سیگاری‌ها در رمضان

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده ناجا ضمن تشریح اقدامات و عملکرد پلیس در ماه مبارک رمضان گفت: پلیس برابر قانون و شرع با افرادی که تظاهر به روزه‌خواری در ملأ‌عام و همچنین استعمال دخانیات می‌کنند، برخورد می‌کند.

رادان با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان خوردن و آشامیدن در ملأ‌عام ممنوع است، گفت: بر اساس قانون خوردن و آشامیدن در ماه مبارک رمضان ممنوع و پلیس برابر قانون با این افراد برخورد می‌کند.

به گفته وی، خودروهایی که سرنشینان آن تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، توقیف و برای آنان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا همچنین در مورد استعمال دخانیات در ماه رمضان گفت: پلیس به حکم حکومتی نگاه می‌کند و برابر قانون استعمال دخانیات ممنوع و پلیس با آن برخورد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها