آخرین زائرانی که از ایران به مدینه‌ی منوره وارد شده‌اند، زائران از استان‌های آذربایجان، خراسان و تهران هستند
کد خبر: ۴۸۸۶۲۸

با پایان یافتن تقریبی ورود زائران ایرانی به مدینه‌ی منوره و همزمان، ادامه‌ی خروج برنامه‌ریزی‌شده‌ی زائرانی که توفیق زیارت پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت بزرگوار آن حضرت را یافته‌اند، مدینه‌ی منوره به‌تدریج از زائران ایرانی خالی می‌شود.

کم شدن تعداد ایرانی‌ها را این روزها می‌توان در بخش‌هایی از حرم شریف نبوی و هنگام اقامه‌ی نمازهای جماعت در محل‌های ثابت آن‌ها دید و حس کرد.

با پایان یافتن ورود ایرانی‌های عمره‌گزار به مدینه‌ی منوره، ستاد عمره نیز کار تخلیه‌ی هتل‌های در اجاره را آغاز کرده است و یک آشپزخانه‌ی بزرگ ایران نیز تعطیل شد.

در دوره‌ی عمره‌ی امسال، ایران 73 هتل در مدینه‌ی منوره در اختیار داشت. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، آخرین هتل در اجاره‌ی ایران روز هشتم مردادماه – دهم رمضان - تخلیه خواهد شد. ایران دو آشپرخانه‌ی بزرگ نیز در شهر مدینه‌ی منوره دارد که در دوره‌ی عمره برای زائران غذاهای ایرانی می‌پخت. در اوج عملیات عمره، این دو آشپزخانه روزانه تا 100هزار وعده‌ی غذایی برای زائران آماده می‌کردند.

کاهش تعداد زائران، به کم شدن مراجعان به درمانگاه‌های هیأت پزشکی حج هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز انجامیده است. ایران در دوره‌ی عمره با ایجاد درمانگاه و مطب با حضور پزشکان ایرانی، خدمات پزشکی و درمانی به زائران خود می‌دهد.

کم شدن تعداد ایرانی‌ها را در مدینه در فروشگاه‌های این شهر هم می‌توان دید. فروشندگان با اتمام عملیات عمره‌ی ایرانی‌ها «بهترین» و به قول خودشان «پول‌دارترین» خریداران خود را تا نزدیک به پنج‌ماه دیگر که عمره دوباره از سر گرفته شود، ازدست می‌دهند.

ایران امسال حدود 750هزار نفر عمره‌گزار به عربستان سعودی فرستاد. شرکت‌های هواپیمایی ایران و عربستان سعودی که کار جابه‌جایی زائران در مسیر ایران وعربستان سعودی و برعکس را انجام دادند، در عملیات عمره‌ی امسال باز هم رکورد تأخیرهای خود را شکستند و پروازهای خیلی بیشتری نسبت به سال‌های قبل با تأخیرهای طولانی تا حتا یک روز رخ داد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها