هرچند روزهای آغازین فصل نقل و انتقالات این فصل لیگ برتر در سیطره پرسپولیس و رویانیان قرار داشت، اما روزها و ساعت‌های پایانی آن را باید به نام استقلال و فتح‌الله زاده‌ای نوشت که علاوه بر جذب فابیو جانواریو و مجتبی جباری، حالا به دنبال جذب هافبک پنج شش میلیارد تومانی اوساسونا هستند.
کد خبر: ۴۸۷۸۷۰

قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده که روز پنجشنبه را در جلسات متعددی سپری کردند، در حالی موفق شدند مجتبی جباری را در استقلال نگه دارند که این بازیکن با مسئولان تراکتورسازی به توافق رسیده و قرار بود ساعت 20 و 30 دقیقه راهی تبریز شود و قراردادش را ثبت کند. با این حال برگزاری یک جلسه با امیر قلعه‌نویی که چند ساعتی طول کشید، مجتبی جباری را در استقلال ماندگار کرد تا سنت فصول گذشته فصل نقل و انتقالات در مورد جباری حفظ شود و این بازیکن بدون آن‌که در دوران بدنسازی تیمش شرکت کند، قراردادش را تمدید کرده و دوباره شماره 8 آبی‌ها را برتن کند. جباری که از استقلالی ماندنش خوشحال به نظر می‌رسید در پاسخ به این سوال که چرا خیلی دیر با آبی‌ها به توافق رسید، گفت: مشکلاتی وجود داشت که نمی‌توان درباره آنها صحبت کرد و برخی مسائل نیز رفع شد. تنها حرفی که می‌توانم بزنم این است که این یکی از بهترین قراردادهای عمرم بود که امضا کردم!

تمدید قرارداد جباری با استقلال در حالی بود که فتح‌الله‌زاده یک روز قبل، از منتفی شدن حضور این هافبک سرشناس در تیمش خبر داده بود. مدیرعامل آبی‌ها در این باره گفت: من به عنوان مدیرعامل تیم وظیفه دارم شرایط را برای حضور بازیکنی که سرمربی خواهان وی است فراهم کنم؛ بنابراین در خصوص تمدید قرارداد مجتبی جباری به‌رغم آنچه قبلا اعلام کرده بودم نظر شخصی خود را کنار گذاشته و به خواسته سرمربی تیم احترام گذاشتم. هدف ما این است که تیم استقلال در رقابت‌های لیگ برتر از تمام پتانسیل خود بتواند استفاده کند.

اما اتفاق دیگری که در استقلال رخ داد فسخ قرارداد ایمان مبعلی بود که بلافاصله قراردادش را با تیم فوتبال پیکان منعقد کرد. مبعلی هم مثل محمد محمدی که قراردادش را با استقلال فسخ کرد، ناچار شد به خاطر خالی شدن فهرست بازیکنان استقلال قراردادش را با این تیم فسخ کند. کنار گذاشتن محمدی به این خاطر بود که آبی‌ها بتوانند قرارداد فابیو جانواریو را ثبت کنند، اتفاقی که عصر پنجشنبه با حضور این هافبک برزیلی در هیات فوتبال استان تهران رقم خورد تا محمد محمدی هم همزمان با او به راه آهن بپیوندد. جالب آن‌که هم مبعلی و هم محمدی گفتند با نظر خودشان از استقلال جدا شدند نه برای خالی کردن جا.

نکونام، یکشنبه ثبت می‌کند

در هر حال استقلال یک جای خالی دیگر دارد که ظاهرا آن را برای جواد نکونام گذاشته‌ است. فتح‌الله‌زاده که تا همین جای کار هم با آوردن امیر قلعه‌نویی، تمدید قرارداد سیدمهدی رحمتی و مجتبی جباری و همین‌طور جذب نفراتی چون سیاوش اکبرپور، میثم بائو، امین منوچهری، هاشم بیک‌زاده و امیرحسین صادقی می‌تواند ادعا کند یکی از موفق‌ترین مدیران بوده است، برای آن‌که از رویانیان پیشی بگیرد، همه توانش را روی جذب جواد نکونام گذاشته است تا پرسروصداترین بمب این فصل نقل و انتقالات را با او به صدا درآورد.

فصل نقل و انتقالات فوتبال ساعت 24 پنجشنبه به پایان رسید، اما تیم‌هایی که جای خالی در فهرست خود دارند تا اول مرداد فرصت دارند در صورت توافق با بازیکنان آزاد، با آنها قرارداد امضا کنند. یکی از همین بازیکنان جواد نکونام است، کاپیتان تیم ملی فوتبال و هافبک بازیساز این شش سال اخیر اوساسونا.

مدیر عامل باشگاه استقلال از توافق کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با باشگاه اوساسونای اسپانیا برای صدور رضایت‌نامه این بازیکن خبر داد و گفت: علی فتح‌الله‌زاده در مورد آخرین وضع انتقال نکونام به استقلال این‌چنین گفت: پیرو مذاکرات قبلی که با نکونام داشتیم مقرر شد او در گفت‌وگو با مسئولان باشگاه اوساسونا موافقت آنها را برای حضور در استقلال بگیرد که ظاهرا این توافق حاصل شده است. براین اساس قرارداد جواد نکونام با استقلال روز یکشنبه (فردا) به ثبت خواهد رسید.

زاید یک سال دیگر ماند

چند ساعت پس از آن‌که پرسپولیس، طعم اولین پیروزی خود در بازی‌های دوستانه پیش فصل را چشید و در ورزشگاه درفشی‌فر، فولاد خوزستان را 2 بر یک شکست داد، ایمون زاید، مهاجم لیبیایی این تیم هم قراردادش را برای یک فصل با قرمزها تمدید کرد تا خیال هواداران از بابت خط حمله تا حدودی راحت شود. زاید پس از امضای قرارداد خود گفت: خیلی خوشحالم که بار دیگر در پرسپولیس هستم. اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم حضور من در اینجا دو دلیل اصلی دارد که نخستین دلیل هواداران خوب پرسپولیس است و دلیل دوم هم شخص رویانیان که به من کمک زیادی کرد.

راه‌آهن هم تیم خود را بست

باشگاه راه‌آهن هم در آخرین روز فصل نقل و انتقالات قرارداد تمامی بازیکنان خود را به ثبت رساند که در بین آنها نام هفت بازیکن جدید که فصل گذشته در تیم‌های لیگ برتری بازی می‌کردند، دیده می‌شود.

محمد محمدی (استقلال تهران - یکساله)، جهانگیر عسگری و سیدعلی حسینی (داماش گیلان - سه ساله)، پیروز قربانی (سایپای البرز - یکساله)، نادر هوشیار (سایپا البرز - سه ساله - سهمیه زیر 23 سال)، فرزاد آشوبی (تراکتورسازی تبریز - دوساله)، محمدحسن رجب‌زاده (سپاهان اصفهان - دو ساله) و بهشاد یاورزاده (پیکان تهران - دوساله) بازیکنان لیگ برتری و جدید تیم راه‌آهن برای لیگ دوازدهم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها