وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که بستر مالی برنامه پزشک خانواده در وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه دیده شده است، گفت: حتی فرانشیز بستری در سطح ارجاع بسیار کمتر از فرانشیز فعلی در بیمارستان‌هاست.
کد خبر: ۴۸۷۱۰۳

به گزارش مهر، مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان تهران افزود: اصول سوم، بیست و نهم و چهل و سوم قانون اساسی به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عنوان حق همگانی اشاره کرده و قانون برنامه پنجم و بند ج ماده 32 به نظام جامع ارائه خدمات درمانی تاکید دارد و به عنوان یکی از تکالیف وزارت بهداشت را به عنوان ناظر قلمداد کرده است.

دستجردی به اجرای آزمایشی برنامه پزشک خانواده در سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: نظام سلامت کشور و مردم خواستار اجرای برنامه پزشک خانواده بودند. اکنون مانند این برنامه در بیش از 40 کشور دنیا در حال انجام است و سابقه‌ای 70 ساله دارد.

وی با بیان این‌که پزشک خانواده یکی از برنامه‌‌های سلامت‌محور و عدالت‌گستر است،افزود: با اجرای این برنامه در کنار هر فرد ایرانی، یک پزشک به عنوان پزشک خانواده قرار می‌گیرد. به این ترتیب افراد برای دریافت خدمات سلامتی مورد نیازشان دچار سرگردانی نمی‌شوند و در صورت نیاز به سطوح تخصصی و اقدامات تشخیصی، اقدامات لازم توسط پزشک خانواده انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها