معاون شهرسازی و معماری از پیش بینی تسهیلات به بافت های ناپایدار در طرح تفصیلی خبر داد و گفت: در این طرح، پیش بینی حداکثر دو طبقه تشویقی به عنوان تسهیلات برای بافت های ناپایدار در نظر گرفته شده است که می تواند رونق ساخت و ساز را در این بخش به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۵۷۴۳

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس علیرضا جاوید با اشاره به نحوه تغییرات در طرح تفصیلی، گفت: چنانچه طرح تفصیلی نیازی به تغییر داشته باشد این تغییرات باید در کمیسیون ماده پنج بررسی و تصویب شود و همچنین تغییرات اساسی این طرح نسبت به طرح جامع نیز به تشخیص دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری است و باید در این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که شهرداری تهران هیچ گونه تغییری در طرح جامع و تفصیلی نداده و نخواهد داد، افزود: فرآیند تصویب و اعمال ضوابط مقررات طرح تفصیلی به طور کامل منطبق بر ضوابط و مقررات ملاک عمل بوده است و شهرداری تهران هیچ گاه بدون طی فرآیندهای قانونی تغییری در این طرح اعمال نمی کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به شیوه اعطای تسهیلات در بافت‌های ناپایدار، اظهارداشت: در 14 هزار هکتار بافت ناپایدار شهر تهران چنانچه ملکی 150 مترمربع و بیشتر باشد یک طبقه مازاد به عنوان تسهیلات دریافت می کند و در صورتی که املاکی با تجمیع به 150 متر مربع برسند می توانند از یک طبقه تشویقی دیگر نیز استفاده کنند.

جاوید خاطرنشان کرد: در مجموع سقف اعطای تسهیلات در املاک ناپایدار دو طبقه است و با اعطای آن علاوه بر بالا رفتن انگیزه میان مالکان و سرمایه گذاران، رونق ساخت و ساز در این املاک و تجمیع آن نیز ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تهران دارای 14 هزار هکتار بافت ناپایدار و 3264 هزار هکتار بافت فرسوده با شرایط ریز دانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری است که در طرح تفصیلی جدید تهران تسهیلات ویژه ای برای این بافت های پیش بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها