مهرجویی: برگزاری هفته‌های هنر فرصت مهمی برای هنرمندان سراسر کشور است

هفته هنر کردستان به کار خود پایان داد

«هفته هنر کردستان» در فرهنگسرای نیاوران در حالی به‌کار خود پایان داد که مورد استقبال هنرمندانی چون داریوش مهرجویی و صدیق تعریف قرار گرفت.
کد خبر: ۴۸۴۲۰۳

به گزارش خبرنگار ما، هنرمندان این استان در 19 غرفه و یک نگارخانه آثار هنری این استان را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته بودند و همچنین هر روز ساعت 19 تا 20 و 30 دقیقه یک گروه نمایشی و یک گروه موسیقی، هنر بومی و سنتی این استان را اجرا کردند. گروه‌های حاضر در این برنامه‌ها از برجسته‌ترین و بهترین فعالان این رشته‌ها در کردستان هستند که برخی، موفقیت‌های جهانی نیز داشته‌اند.

این برنامه فرهنگی که از سوم تیر آغاز شده بود، شب گذشته به کار خود پایان داد و طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های دیگری نیز بزودی با سفر به پایتخت، هنر و توانایی‌های استان خود را به نمایش خواهند گذاشت.

استقبال مهرجویی از هفته‌های هنر استان‌ها

مهرجویی با حضور در این برنامه با ابراز خرسندی از برگزاری چنین هفته‌هایی، تبادل فرهنگی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن برشمرد و گفت: برگزاری هفته‌های هنر اتفاق خرسندی است که تبادل و تعامل فرهنگی و هنری گسترده‌ای را در سطح کشور ایجاد می‌کند و فرصت مهمی برای هنرمندان شهرستانی فراهم می‌سازد.

مهرجویی با اشاره به خصوصیات مردم کردستان و توانمندی‌های فرهنگی و هنری این استان افزود: کردها طایفه اصیلی هستند و از نظر ایرانی و ایرانیت اجازه نداده‌اند تا فرهنگشان دستخوش تغییرات شود. وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم برنامه‌های هنری این هفته با این حضور و استقبال قابل توجه علاقه‌مندان در فضای باز فرهنگسرا برگزار شود.

گامی برای ارج نهادن به هنرمندان موسیقی نواحی

صدیق‌تعریف، خواننده موسیقی سنتی و از هنرمندان شاخص کردستان هم درباره برگزاری هفته فرهنگی ـ هنری کردستان به مهر گفت: حفظ سنت ‌و آیین‌های بومی و فرهنگی هر ملت مستلزم برنامه‌ریزی دقیق در نحوه اجرا و ارائه آن است که باید همسو با نیازهای روز باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که هنر امروز بشدت آسیب‌دیده است، افزود: متاسفانه امروز آن‌گونه که شایسته است به موسیقی ایرانی توجه نمی‌شود و این عدم توجه هم از سوی مسئولان است و هم از سوی متصدیان ناظر بر این هنر ارزشمند.

صدیق‌تعریف، نیاز جامعه امروز را داشتن بستری برای آسیب‌شناسی مواردی از این دست دانست تا از طریق آن بتوان هم شناخت دقیق‌تری از تاریخ داشت و هم به واسطه آن بتوانیم نیازهای عصر و دوران خود را هوشمندانه‌تر درک کنیم. وی اظهار امیدواری کرد، برگزاری هفته هنر استان‌ها، گام موثری برای توجه به هنرمندان طراز اول در حوزه موسیقی نواحی باشد.

قباد میمنت‌آبادی، مدیر اداره ارشاد کردستان نیز گفت: هفته فرهنگی استان‌ها هم‌اکنون یکی از بهترین برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود و امیدوارم فضایی برای معرفی ظرفیت‌های استان‌ها فراهم کند. اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه‌اندازی این هفته‌های فرهنگی شایسته قدردانی است.

البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه هفته هنر کردستان از برگزاری این هفته‌های فرهنگی در دیگر کشورهای جهان نیز خبر داد.

هفته هنر استان کردستان با همکاری و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و پیش از این در سال 1390 هفته‌های هنری استان‌های سمنان، یزد، لرستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، همدان، قم و مرکزی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها