«جام‌جم» جزئیات قرارداد بومی‌سازی حفر چاه‌های افقی طویل را بررسی می‌کند

نفوذ فناوری ایرانی در اعماق میادین نفتی

ورود پیشرفته‌ترین دکل حفاری دریایی به خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت پترو ایران از ورود پیشرفته‌ترین دکل حفاری دریایی ایران به آب‌های خلیج‌فارس خبر داد. به گزارش واحد مرکزی خبر، حافظی در نشست خبری با بیان این‌که این دکل با امکانات پیشرفته قابلیت حفاری چاه‌های نفتی و گازی تا عمق 7000 متر را دارد، افزود: این دکل دریایی کنترل‌های هوشمند و پیشرفته دارد و از این لحاظ هم‌اکنون در میان دکل‌های موجود در آب‌های کشورمان منحصر به فرد است.
کد خبر: ۴۸۲۲۶۲

وی گفت:‌ بخش حفاری این دکل با امکان جابه‌جایی طولی 15 متر و جابه‌جایی عرضی 9 متر قابلیت حفاری تا 15 حلقه چاه را بدون جا‌به‌جایی و تغییر در مکان استقرار خود دکل دارد.حافظی وزن خالص این دستگاه را بیش از 9000 تن بیان و اضافه کرد: این دستگاه امکانات لازم برای استقرار و اقامت 110 نفر پرسنلی که باید عملیات این دکل را انجام دهند، دارد.

وی افزود: این دستگاه حفاری از سه دستگاه پمپ سیمان از نوع 2000 اسب بخار برخوردار است و برای تامین برق خود از پنج ژنراتور با توان مجموع هشت مگاوات بهره می‌برد.

مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران با بیان این‌که دکل حفاری مدرن «مارین یک» روز دوشنبه وارد آب‌های ایران شد، گفت: به عنوان پیمانکار حرفه‌ای وظیفه مدیریت طرح‌ها را داشتیم اما با ایجاد زیرساخت‌ها و با هدف دور زدن تحریم‌ها اقدام به تامین دکل کردیم.وی با اشاره به این‌که این اقدام در حالی انجام شده است که جامعه بین‌المللی با ایجاد محدودیت‌هایی می‌خواهد ما را از دسترسی به لایه‌های نفتی بازدارد، گفت: دشمنان تصور می‌کنند ما را از توسعه بازداشته‌اند اما ما کماکان در حال اجرای طرح‌ها هستیم و گام‌های بزرگ‌تری را در میادین مشترک خواهیم برداشت.مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران افزود: میزان نفت درجای لایه نفتی پارس جنوبی به مراتب از آنچه که اعلام شده، بیشتر است که با بررسی‌های دقیق‌تر در آینده اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها