رئیس‌جمهور: ایجاد ظرفیت مسکونی در تهران علت اصلی مهاجرت به پایتخت نیست

تحویل 10 هزار واحد مسکن مهر به صاحبان آن در پرند

اتفاقی که هزاران خانواده انتظارش را می‌کشیدند افتاد و 10 هزار واحد مسکن مهر روز پنجشنبه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و تحویل صاحبان آن شد.به گزارش جام‌جم، این 10 هزار واحد از سری واحدهایی است که اوایل ماه جاری وعده افتتاح آن به مردم داده شده بود. دولت برای پاسخ تقاضای مسکن ساکنان شهر تهران احداث مسکن مهر در دو شهر پرند و پردیس در دستور کار قرار داده است. در استان البرز نیز شهر جدید هشتگرد پاسخگوی متقاضیان مسکن مهر را خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۱۴۰۴

دولت تاکنون در چندین مرحله هزاران واحد مسکونی را در شهرهای پردیس و پرند تحویل متقاضیان داده و از هفته گذشته نیز ثبت‌نام برای دور جدید ساخت مسکن مهر را در پردیس آغاز کرده است. شهر پردیس در شرق تهران و پرند در جنوب غرب واقع شده است.رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح 10 هزا رواحد مسکونی شهر پرند با تشکر از دست‌اندرکاران ساخت مجتمع‌های مسکونی گفت: مسکن در فرهنگ ما محل آرامش، شکل‌گیری خانواده و تربیت فرزندان است و برای ما ایرانی‌ها با توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی که داریم خانه جایگاه بسیار مهمی است. وی با بیان این که محل اصلی زندگی در خانه است و مسکن برای ما مساله‌ای بسیــار مهم است، به طرح عظیم مسکن مهر در کشور اشاره کرد و افزود: طرح عظیم مسکن مهر در کشور برای پاسخگویی به این نیاز که از مهم‌ترین نیازهای انسان است، طراحی شده است.

احمدی نژاد با اشاره به وضعیت مسکن در استان تهران اظهار کرد: استان تهران بزرگ‌ترین استان کشور از نظر جمعیت است و 12 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که این یعنی بیش از 3 تا 4 میلیون خانواده و ما باید به این تعداد مسکن مناسب داشته باشیم.رئیس‌جمهور با بیان این که بیش از دو سوم مسکن تهران در سال 84 بدون استانداردهای سازه‌ای و ایمنی بوده است به ساخت مسکن مهر در سه نقطه غرب، جنوب غرب و شرق تهران اشاره کرد و گفت: شهر پرند که امروز 10 هزار واحد مسکن مهر در آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از شهرهای زیبای کشور است و می‌توان گفت ان‌شاءالله در سه چهار سال آینده پرند یکی از شهرهای زیبای کشور ماست.

احمدی‌نژاد با اشاره به این که در هشتگرد نیز 55 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است، به ساخت مسکن مهر در پردیس تهران نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 75 هزار واحد در این منطقه طراحی شده و ان‌شاءالله به 200 هزار واحد خواهد رسید و امیدواریم سه شهر پردیس، پرند و هشتگرد در آینده از شهرهای زیبای کشور با امکانات و شرایط مناسب باشد.

رابطه مسکن و مهاجرت

وی با بیان این که عده‌ای با ساخت و ساز در تهران مخالف هستند، گفت: این عده معتقدند که اگر در تهران ظرفیت ایجاد شود مشکل ایجاد می‌شود؛ مثلا باعث افزایش مهاجرت می‌شود در حالی‌که این تصور درست نیست و با همین استدلال ده‌ها سال محدودیت ایجاد شد، چرا که معتقد بودند ایجاد ظرفیت مسکونی در تهران باعث افزایش مهاجرت می‌شود در حالی که این موضوع علت اصلی مهاجرت نیست و مهاجرت علت‌های دیگری دارد و در واقع مسکن یک متغیر اثرگذار جدی در این زمینه نیست و دیگر عوامل در این قضیه دخیل هستند.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به دست‌اندرکاران ساخت مسکن مهر و وزارتخانه‌های دخیل در اجرای این موضوع توصیه‌هایی کرد از جمله این که در شهرک‌هایی که مسکن مهر در حال احداث است، تاسیسات زیربنایی نیز سریع آماده شود.

احمدی نژاد با اشاره به اهمیت وجود و نقش همت‌های بلند در انجام کارهای بزرگ گفت: من معتقدم با همت و اراده می‌توانیم مشکل مسکن را در کشور حل کنیم و باور دارم که این شدنی است. رئیس‌جمهور با اشاره به برخی پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که همه ایرانیان خانه‌های مناسب داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت تامین آب، گاز، برق، فاضلاب و مخابرات در شهرک‌هایی که در حال ساخت است، گفت: باید به خدمات عمومی مورد نیاز در این شهرک‌ها توجه ویژه‌ای شود و از روز اولی که برای ساخت مسکن در اینجا کلنگ زده می‌شود باید برای مدرسه، درمانگاه،‌ مسجد، فضای عمومی و تجاری و فرهنگی آن نیز اقدام و کارها با هم شروع شود و از قبل پیش بینی‌های لازم صورت گرفته باشد.

احمدی‌نژاد بخش دیگری از صحبت‌های خود را به ساخت مسکن در داخل شهر تهران اختصاص داد و گفت: هنوز داخل شهر تهران زمین‌هایی وجود دارد که کاربرد مسکونی دارد یا در زمین‌هایی که دارای بافت فرسوده است، می‌توان مسکن ساخت و من معتقدم جا برای ساخت و ساز در داخل شهر تهران است.

شناسایی 10 منطقه در شهر تهران برای ساخت مسکن انبوه

در همین حال، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ساخت مسکن برای اقشار متوسط به بالا در تهران در واقع طرحی برای شکستن قیمت‌ها و تامین خانه‌های مورد نیاز متقاضیان واقعی محسوب می‌شود. احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: احداث 70 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار یادشده علاوه بر این که از نظر قیمت نسبت به واحد‌های مسکونی همجوار کمتر است، از نظر کیفیت برتر خواهد بود. مهرآبادی از شناسایی اراضی دولت در 10 منطقه استان تهران در قالب طرح مذکور خبر داد و گفت: اکنون در منطقه تهرانسر برای این پروژه علاوه بر تجهـــیز کارگاه، پی کنی صورت گرفته و حکیمیه در شرق تهران نیز از دیگر نقاط برنامه‌ریزی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها