محمدحسنین هیکل روزنامه‌نگار برجسته مصری با بیان این‌که القاعده و شرکت بدنام بلک‌واتر در سوریه حضوری فعال دارند از موضع ضد سوری و ضد ایرانی اعراب و ترکیه بشدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۸۰۷۵۸

به گزارش مهر، هیکل در گفت‌وگو با پایگاه خبری قاسیون اظهار کرد: اعضای القاعده و همچنین شرکت امنیتی و بدنام بلک‌واتر با اسمی جدید در داخل سوریه و اطراف آن فعال هستند. وی افزود: حدود 6000 نفر که از جمله کارکنان بلک‌واتر محسوب می‌شوند در داخل و خارج سوریه به عنوان مجری طرح‌های ناتو، آمریکا و برخی کشورهای عربی در سوریه حضور دارند. هیکل در بخش دیگر سخنان خود از خلأ استراتژی در مشرق‌زمین از شرق عراق تا دریای مدیترانه در صورت از بین رفتن نظام سوریه ابراز نگرانی کرد.

وی ضمن هشدار نسبت به نابودی سوریه در صورت تداوم وضع فعلی گفت: در حال حاضر کسانی هستند که در امور سوریه دخالت می‌کنند که این امر بقای این کشور را تهدید می‌کند. این روزنامه‌نگار برجسته مصری در ادامه به تاثیر حضور القاعده در سوریه اشاره و اعلام کرد: من منطق کسانی را که زمینه حضور القاعده در سوریه را فراهم کردند تا به کشتار مردم در این کشور بپردازد درک نمی‌کنم. محمد حسنین هیکل در بخش دیگر سخنان خود از موضع رژیم‌های عربی و ترکیه در قبال ایران و سوریه ابراز تعجب کرد و گفت: برخی رژیم‌های محافظه‌کار عرب ناگهان به رهبران انقلابی تبدیل شده‌اند که خواستار قیام مسلحانه و حمله به سوریه و سپس حمله به ایران هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها