کنکور امسال در روزهای پنجشنبه 8 تیرماه تا شنبه 10 تیرماه برگزار می‌شود

توزیع کارت ورود به جلسه کنکور از 4 تیرماه

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به انتشار فهرست رشته‌های دارای شرایط خاص کنکور 91 و آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه کنکور از چهارم تیرماه گفت: متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام آزمون علاقه‌مندی خود را برای شرکت در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور اعلام نکرده‌اند، می‌توانند از 4 تیر ماه اقدام کنند.
کد خبر: ۴۸۰۲۷۴

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار فهرست رشته‌های دارای شرایط و ضوابط خاص آنها از 4 تیرماه گفت: پذیرش دانشجو در این رشته‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود، بنابراین داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند با مطالعه دقیق شرایط و ضوابط آن، در صورت واجد شرایط بودن تا 16 تیرماه نسبت به انتخاب رشته محل‌های گروه آزمایشی مربوط اقدام کنند.

اعلام علاقه‌مندی به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور از 4 تیرماه

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، همچنین داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام آزمون علاقه‌مندی خود را برای شرکت در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور اعلام نکرده‌اند، می‌توانند با پرداخت 4600 تومان به صورت الکترونیکی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، نسبت به علامت‌گذاری بند مورد نظر از 4 تا 16 تیرماه اقدام کنند.

وی با بیان این‌که به داوطلبان توصیه می‌شود مندرجات دفترچه راهنما و نحوه شرکت در کنکور را به صورت دقیق مطالعه کنند، اظهار کرد: در این دفترچه کلیاتی درباره برگزاری آزمون، آشنایی با پاسخنامه، نحوه پاسخگویی به سوالات، چگونگی حضور در جلسه آزمون، ساعت و برگزاری آزمون درج شده است.

توکلی با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه کنکور 91 از روز یکشنبه (4 تیرماه) از طریق سایت سازمان سنجش گفت: داوطلبان می‌توانند تا هفتم تیرماه نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند، بنابراین داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند باید پرینت هر گروه را به طور جداگانه دریافت کنند.

وی با بیان این‌که برای هر گروه آزمایشی مختلف کارت ورود به جلسه جداگانه صادر می‌شود، گفت: بر این اساس برای یک میلیون و 192 هزار و 293 داوطلب کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

مشاور سازمان سنجش با تاکید بر این‌که برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه همانند سال گذشته در یک مرحله آزمون برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان باید در یک جلسه به تمامی سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوط پاسخ دهند.

ماراتن از 8 تا 10 تیرماه

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه 8 تیر ماه گفت: گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه هشتم تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 9 تیر ماه، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه (9 تیر ماه) و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه(10 تیر ماه) در سراسر کشور به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها