چهارمین جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی 2 تا 4 مهرماه برگزار می‌شود

رقابت برنامه‌سازان رادیو و تلویزیون با موضوع بیداری اسلامی

برنامه‌سازان اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در چهارمین جشنواره این اتحادیه با موضوع بیداری اسلامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۴۸۰۰۵۵

این اتحادیه که کار خود را از سال 1386 آغاز کرده، اکنون بیش از 200 عضو از 30 کشور جهان دارد. اعضای این اتحادیه مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی هستند که برنامه‌های اسلامی تولید می‌کنند.

جشنواره این اتحادیه که امسال به سمت موضوعی شدن حرکت کرده، 2 تا 4 مهر سال جاری در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود. علاوه بر بخش بیداری اسلامی، دبیرخانه جشنواره آثار تولیدی شبکه‌ها و موسسات عضو را در بخش آزاد نیز مورد پذیرش و داوری قرار می‌دهد.

به گفته ابراهیم علی‌برزی، دبیر جشنواره، آثار ارسالی در بخش بیداری اسلامی باید به محورهایی چون زمینه‌های شکل‌گیری، تاریخچه، بررسی روند بیداری اسلامی و همچنین مشخصه‌ها و تفاوت‌های این جنبش در مقایسه با حرکت‌های مورد حمایت دولت‌های استعماری بپردازد.

وی روز گذشته در نشستی خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: در دور اول این جشنواره حدود 40 شبکه، در دور دوم 45 شبکه و در دور سوم به خاطر فعالیت سالانه دبیرخانه جشنواره بیش از 90 شبکه رادیویی و تلویزیونی اسلامی شرکت کردند؛ انتظار داریم با تداوم برگزاری این رقابت و تغییراتی که به لحاظ محتوایی و موضوعی در جشنواره امسال ایجاد کرده‌ایم، این دوره نیز شاهد حضور بیشتر اعضا باشیم.

دبیر جشنواره ضمن ارائه تعریف از رسانه‌های اسلامی توضیح داد:‌ منظور از رسانه‌های رادیویی و تلویزیونی اسلامی، شبکه‌هایی است که اهتمام به تولید و پخش برنامه‌های اسلامی داشته باشند، ضمن این‌که از ابتذال، تفرقه بین مسلمانان، توهین به ادیان آسمانی و ایجاد فرقه‌گرایی در تولیدات خود پرهیز کنند.

علی برزی، آخرین مهلت ارسال آثار را 20 مردادماه جاری عنوان کرد و گفت: از ابتدای شهریورماه 91، جلسات اولیه کمیته‌های بررسی آغاز می‌شود و چون بیشتر داوران خارجی هستند، 10 روز زمان برای ارزیابی آثار ارسالی اختصاص خواهد یافت.

او درباره‌ داوران ایرانی توضیح داد: سال گذشته جمال شورجه و علیرضا سجادپور، داوران ایرانی ما بودند که مطمئنا برخی از آنها در جشنواره امسال نیز داور خواهند بود.

گفتنی است، در این جشنواره داوران ایرانی و خارجی در قالب 3 کمیته آثار رادیویی، تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی به بررسی و انتخاب آثار برتر می‌پردازند.

بخش تلویزیونی شامل برنامه‌های نمایشی، گفت‌وگومحور، ترکیبی، مستند، گزارشی، خبری، نماآهنگ، کودک و نوجوان و انیمیشن می‌شود و بخش رادیویی نیز دربردارنده برنامه‌های ترکیبی، نمایش رادیویی، مسابقه رادیویی، میزگرد، کودک و نوجوان و آرم و آنونس است.

در بخش برنامه‌های نمایشی 3 جایزه بهترین فیلمنامه، کارگردانی و اثر نمایشی در نظر گرفته شده است. در بخش برنامه‌های گفت‌وگومحور نیز هیات داوران به بهترین برنامه با توجه به رعایت اصول فنی و زیبایی‌شناسی و بهترین برنامه با توجه به محتوا، جوایزی را اهدا می‌کند.

برگزاری بازار فیلم به صورت سالانه یکی دیگر از فعالیت‌های این اتحادیه است. علی برزی درباره بازار فیلم توضیح داد: این بازار فعالیتی است که هرساله همزمان با مجمع عمومی اتحادیه و برگزاری جشنواره اتحاد برگزار می‌شود و منظور از آن تبادل نظرمسوولان، فروش برنامه‌های تولیدی و ایجاد رقابت در محصولات است.

بیش از 200 نفر از مهمانان خارجی عضو اتحادیه در این همایش 2 روزه حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها