پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو از دارندگان سیمکارت‌های اعتباری به بهانه افزایش مقدار شارژ هشدار داد.
کد خبر: ۴۷۹۰۹۰

به گزارش خبرگزاری‌ها، با توجه به ساز و کارهایی که در سیستم‌های نرم‌افزاری اپراتورهای تلفن‌ همراه وجود دارد و گاهی به عنوان باگ‌های این سیستم‌ها شناخته می‌شود، این امکان وجود دارد که افراد سودجو با پی‌بردن به این‌گونه مطالب، اقدام به کلاهبرداری و سرقت کنند.

در برخی سایت‌ها مطلبی با تیترهایی نظیر «ترفندهای افزایش شارژ» درج شده که به عنوان نمونه در یکی از این ترفند‌ها از کاربران خواسته شده با استفاده از کد *141* شماره رمز شارژ # +++++++539* (شماره تلفن فرد کلاهبردار به شکل رمزی) و وارد کردن آن در گوشی، افزایش شارژ 3 برابری را تجربه کنند. غافل از این که در این روش اگر کاربران شماره شارژ خود را وارد کنند تمام مبلغ شارژ برای شماره +++++++539 ارسال خواهد شد و هیچ‌گونه افزایش شارژی برای افراد به همراه نخواهد داشت.

با توجه به فضاهای خالی در برخی اپراتورهای تلفن همراه، گاهی افراد وسوسه می‌شوند تا با پرداخت هزینه کمتر از مکالمات و امکانات بیشتری استفاده کنند، اما بسیاری از این موارد به متضرر شدن کاربر منجر می‌شود، از این رو پلیس فتا به تمامی شهروندان هشدار داده که به دنبال دور زدن سیستم‌های مخابراتی به منظور به دست آوردن فرصت مکالمه بیشتر نباشند تا افراد سودجو نتوانند از این میل و اشتیاق به نفع خود بهره‌برداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها