مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از تولید سالانه 1800 تن گوشت بوقلمون در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۵۸۹

"مجید آذر"با اشاره به اینکه استفاده از گوشت بوقلمون چند سالی است که در کشور ما افزایش یافته است، گفت: گوشت این پرنده حاوی هردو نوع گوشت سفید و قرمزاست، به طوری که 65 درصد گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و 35 درصد آن تیره و در ناحیه ران‌ها قرار دارد و هریک از این گوشت‌ها از نظر طعم و مزه باهم متفاوتند.

آذر اضافه کرد: گوشت سینه و بال‌ها سفید و لذیذ است و گوشت قرمز آن که اغلب در ران‌ها یافت می‌شود، بسیار نرم و طعمی شبیه گوشت پرندگان وحشی یا شکاری را دارد و افزایش حجم توده گوشت قسمت‌های سینه و ران نسبت به حجم استخوان و در نتیجه ضایعات کمتر نسبت به گوشت‌های مشابه ویژگی برجسته بوقلمون است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ‌گوشت بوقلمون به دلیل بافت ویژه‌ای که دارد هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی‌دهد و به دلیل داشتن پروتئین بالا، حداقل چربی اشباع، کمترین سطح کلسترول و فقدان چربی میان بافتی در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است و منبع خوبی از ویتامین‌های A، B1، B3، B6، B12 و املاحی چون سلنیوم، منیزیم، مس، آهن، روی، پتاسیم و اسید آمینه تریپتوفان به شمار می‌رود.

این مقام مسوول با بیان اینکه استان مرکزی  دارای رتبه چهارم در کشور از نظر تولید گوشت بوقلمون است، افزود: در استان مرکزی 13 واحد پرورش بوقلمون وجود دارد با مجموع ظرفیت 80 هزار قطعه و در هر دوره که امکان پرورش 2 دوره بوقلمون در سال برای آنها وجود دارد که بزرگترین واحد آن در شهر کمیجان است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در پایان گفت: در سال گذشته در استان مرکزی یک هزار و 800 تن گوشت بوقلمون در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها