دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود ابزارهای مالی جدید به بازار سرمایه خبر داد و گفت: طراحی ابزارهای مناسب برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، یکی از مشخصه‌های اصلی بازارهای کارآمد پول و سرمایه است.
کد خبر: ۴۷۷۷۸۴

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، سیدعباس موسویان با اشاره به طبقه‌بندی ابزارهای مالی گفت: برخی از طرح‌های توسعه‌ای از نظر زمانی نیاز به منابع مالی کوتاه مدت دارد و بر این اساس طراحی ابزارهایی با این ویژگی ضروری به نظر می‌رسد.

موسویان تصریح کرد: از سوی دیگر برخی از سرمایه‌گذاران به ابزارهای تامین مالی، نگاه میان مدت و برخی نگاه بلند مدت دارند که در این راستا، طراحی ابزارهایی با در نظر گرفتن چنین معیارهایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی ادامه داد: از منظر مالی برخی سرمایه‌گذاران ریسک گریز هستند و تنها کسب بازدهی با نرخ ثابت را مد نظر قرار می‌دهند و به این ترتیب طراحی ابزارهایی با در نظر گرفتن این نکته اهمیت می‌یابد. دبیر کمیته فقهی سازمان بورس خاطر نشان کرد: در طرف مقابل سرمایه‌گذارانی قرار دارند که برای کسب بازدهی حاضر به قبول ریسک در بازار هستند و طراحی ابزارهایی که امکان کسب سود بالاتر داشته باشد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به این که، بازار موفق، بازاری است که از هر حیث متنوع باشد، تصریح کرد: با توجه به این طبقه‌بندی می‌توان گفت در بازار سرمایه باید ابزارهایی با سود متعادل و ریسک معقول و در عین حال ابزارهایی با سود بالا و ریسک قابل توجه طراحی کنیم. موسویان با تاکید بر لزوم وجود تعامل بین بازارهای پول و سرمایه اظهار کرد: به تعبیر بهتر باید سوپر مارکتی از ابزارهای مالی داشته باشیم.

وی به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره و تصریح کرد: طراحی و ورود ابزارهای مالی جدید به بازار سرمایه موجب می‌شود که سرمایه‌های ایرانی وارد بازار سرمایه شوند. دبیر کمیته فقهی سازمان بورس با بیان این که، غنی شدن بازار سرمایه به لحاظ ابزارهای مالی می‌تواند به معنی حمایت از سرمایه ایرانی باشد، خاطر نشان کرد: با توجه به توانمندی‌ای که بازار ما دارد با ورود ابزارهای مالی جدید تقاضا هم برای آن افزایش می‌یابد. وی با اشاره به ابزارهای مالی جدیدی که در آستانه ورود به بازار سرمایه قرار دارد، یادآور شد: اوراق مرابحه، اجاره، استصناع، منفعت، جعاله، مساقات و مزارعه از جمله اوراق جدیدی هستند که به زودی وارد بازار شده و تامین مالی در بسیاری از بخش‌ها را تقویت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها