مجموعه تلویزیونی «تلاقی» به تهیه‌کنندگی عباس رافعی در نوبت پخش از تلویزیون قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۶۲۸۰

 رافعی گفت: رسانه ملی به دلیل فراگیر بودنش و این که در حوزه اطلاع رسانی و تاثیر گذاری سعی دارد در دورترین مناطق کشور از لحاظ جغرافیایی موثر باشد، به همین دلیل تلاش کردیم مجموعه‌ای بسازیم که اقوام ایرانی و فرهنگ‌های متنوع این اقوام در «تلاقی» به خوبی دیده و معرفی شوند.

وی افزود: در همین راستا یک موقعیتی فراهم شد که این اقوام در یک موقعیت نمادین در قالب یک کاروانسرا با هم تلاقی داشته باشند؛ به گونه‌ای که همچنان در کلانشهرها می‌بینیم فارس، کرد، ترک، بلوچ، لر و... مسالمت‌آمیز به عنوان یک تن واحد که ملت ایران نام دارد در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می‌کنند.

این تهیه کننده و کارگردان تلویزیون با اشاره به اینکه ماجراهای سریال «تلاقی» در قالب یک کاروانسرا اتفاق می‌افتد، افزود: این کاروانسرا به دلیل موقعیت جغرافیایی کویری به گونه‌ای دیگر نمادی از منزلگاهی است که زائران امام رضا (ع) را شبی در خود جای می‌دهد و موقعیتی یافته که گویی در مسیر جغرافیای تاریخی عبور امام رضا (ع) به سمت خراسان بوده است و مسافران ما راه طی شده‌ای را برای رسیدن به رستگاری عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساختار این سریال به گونه ای طراحی شده که از شنبه تا چهارشنبه قابل پخش باشد، گفت‌: این مجموعه در 11 فصل و هر فصل در پنج داستان روایتگر فرهنگ‌های ایرانی، زندگی اقوام و احترام‌های متقابل است که یک داستان در یک هفته روایت می‌شود و هفته بعد مسافران و داستانی دیگر.

رافعی تصریح کرد: هر داستان از لحاظ تم و مضمون همچون نخ قرمز پررنگی به هم پیوسته است اما از لحاظ موقعیت دراماتیک حرف تازه‌ای را به میان می‌کشد. شخصیت‌های اصلی کاروانسرا خانواده‌هایی هستند که این کاروانسرا به آن‌ها ارث رسیده است. این خانواده‌ها از تهران به قصد فروش کاروانسرا به کویر می‌روند، برای فروش کاروانسرا نیازمند ترمیم بنای آن هستند اما چند صباحی که می‌گذرد در‌می‌یابند که این بنای تاریخی که میراث گذشتگان است به گونه‌ای در حال ترمیم مسافران خود است یعنی میراث فرهنگی که به ترمیم انسان‌های امروزی می‌پردازد و ناگریز می‌شوند که در کاروانسرا ساکن شده و میزبان ره گم کردگانی باشند که از آنجا عبور می‌کنند و اینجاست که تلاقی اقوام ایرانی رخ می‌دهد.

وی درباره چگونکی انتخاب بازیگران این سریال، اظهارداشت: سعی شده از بازیگرانی استفاده شود که مربوط به همان قومی باشد که ایفای نقش آن را برعهده دارد مثلا برای به تصویر کشیده خانواده لر، عشایری و خوزستانی از بازیگرانی که در آن فرهنگ‌ها رشد کرده‌اند استفاده شده است تا در درجه اول لهجه و گویش ها به درستی ادا شود و دوم اینکه به باور‌پذیری اثر کمک کنیم.

رافعی با بیان اینکه ما نخواستیم ادا در بیاوریم و تلاش کردیم خود همان بازیگرانی که در تهران ساکن هستند اما از قومیت‌های مختلف هستند در اپیزودهای مختلف نقش آفرینی کنند، افزود‌: 4 کارگردان این بخش‌ها را کارگردانی کرده‌اند که آن‌ها هم در فرهنگی که داستان روایت می‌کند رشد کرده‌اند، به طور مثال اگر عرب‌های خوزستان داستان را روایت می‌کنند رضا سبحانی یکی از کارگردان مطرح کشور که خوزستانی است آن بخش را هدایت کرده‌ است.

این تهیه کننده و کارگردان تلویزیون در پاسخ به اینکه هدف از تولید 11 فصل چه بوده است؟ گفت: «تلاقی» یک داستان اصلی دارد که خانوده است که داستان‌های 11 فصل را پیوند می‌دهد، چون در نظر داشتیم اقوام مختلف ایرانی را نمایش دهیم این داستان‌ها را فصل به فصل کردیم تا هر هفته یک موقعیت نمایش، یک قوم، یک فرهنگ و خرده فرهنگ را به تصویر بکشانیم.

تصویربرداری این مجموعه هفت ماه به طول انجامید و در حال حاضر مرحله میکس است و به‌زودی از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

عوامل دست اندکار مجموعه تلاقی عبارتند از: تهیه کننده: عباس رافعی، کارگردان: حجت ذیجودی، نویسنده: جمال خلیلی، مدیر تصویربرداری: حسین کریمی، مدیر تولید: مسعود دلیری، صدابردار: رضا حیدری، طراح گریم: مهرداد قلی پور، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: محمد عزیزی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا میرزامحمدی، مدیر تدارکات: حسین فیض آبادی، عکاس: پرنیان رافعی، گروه کارگردانی: عاطفه هادی نژاد و فائزه گرکانی، (منشی صحنه) محسن سلیمانی، (دستیار دوم کارگردان) گروه گریم: بهنام نوروزی – ایدین فرضی، گروه تصویربرداری : امیر عباس ابادی-سعید غفاری-عرفان زمردی گروه صحنه: مهدی سنگی-ابولفضل- بابک تکریم سیف ابادی دستیار لباس: زهرا موسوی، دستیار صدا: ایمان بازیار، گروه تدارکات: مهدی کرمی -یوسف آقایی – جواد میرزایی- علی جمالی، حمل و نقل: مهدی قاسمی -مجتبی قدیانی– روابط عمومی: علیرضا شاهرخی.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها