در بخش بین‌الملل جشنواره 73 اثر از 13 کشور خارجی با یکدیگر رقابت می‌کنند

اهدای جایزه مردمی به برنامه‌های رادیویی جشنواره دوازدهم

از امروز زنگ آغاز رقابت‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو به صدا در می‌آید. پس از برگزاری مراسم افتتاحیه در شب گذشته، جشنواره رادیو از امروز صبح به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و مجموعه‌ای از بهترین آثار رادیویی در طول 2 سال گذشته را در معرض قضاوت مهمانان و داوران قرار داد.
کد خبر: ۴۷۴۴۷۱

در حال حاضر 1200 نفر از برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران رسانه رادیو در زیبا کنار گردهم آمده‌اند تا درباره راهکارهای ارتقای کیفیت برنامه‌هایشان با یکدیگر تبادل‌نظر کنند. تقدیر از برگزیدگان رشته‌های مختلف همچون سردبیری، گویندگی، تهیه‌کنندگی، نویسندگی، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات تخصصی از جمله مهم‌ترین محورهای این جشنواره است.

یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین رقابت‌های این جشنواره در بخش گویندگی صورت می‌گیرد، چرا که جمعی از مطرح‌ترین گویندگان کشور همچون ژاله صادقیان، مهران دوستی، بهروز رضوی،‌ فاطمه آل‌عباس،‌ احسان کرمی،‌‌ مریم نشیبا و عباس محبی به مرحله نهایی این رقابت راه پیدا کرده‌اند و تا فردا شب مشخص خواهد شد که تندیس بهترین گوینده از آن چه کسی خواهد شد.

در بخش بین‌الملل نیز استقبال کشورهای خارجی از نکات قابل توجه جشنواره است. در این بخش از میان آثار رسیده 73 اثر از 13 کشور خارجی، 12 شبکه استانی و 9 شبکه ملی به مرحله نهایی راه یافته ‌است که در نهایت به 16 اثر برتر جایزه و تندیس اهدا می‌شود. در بخش داخلی نیز 30 تندیس و 60 لوح تقدیر به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

جشنواره یک فرآیند است

محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی در گفت‌وگو با «جام‌جم» جشنواره رادیو را فرصتی برای تجلی نوآوری‌ها و بروز استعدادها خواند و‌ از اهدای جایزه مردمی به برنامه‌های رادیو خبر داد و گفت:‌ در طرح انتخاب بهترین برنامه رادیویی از مردم خواستیم مشارکت داشته باشند و برنامه‌های مورد علاقه خودشان را معرفی کنند. در این طرح شنوندگان رادیو برای اولین بار فرصت پیدا می‌کنند بر اساس ساز و کار معین با شنیدن برنامه‌های راه یافته به مرحله نهایی به آنها امتیاز دهند.از برآیند امتیازات داده شده، بهترین برنامه به انتخاب شنوندگان شناسایی شده و از آن در مراسم اختتامیه تقدیر به عمل می‌آید.

به گفته معاون صدا، امشب این جایزه مردمی به برنامه‌ها اهدا می‌شود. همچنین در این مراسم با برگزاری اختتامیه بخش اول، جوایز 90 نفر از برگزیدگان اهدا می‌شود. پنجشنبه شب نیز در مراسم اختتامیه بخش دوم، جشنواره 45 نفر دیگر از برگزیدگانش را خواهد شناخت.

همکاری استادان 6 دانشگاه با اجلاس چهارم

همزمان با جشنواره رادیو 45 نفر از پژوهشگران و استادان رشته ارتباطات در چهارمین اجلاس جهانی صدا مقالات علمی خودشان را ارائه خواهند کرد. در مجموع بیش از 40 مهمان خارجی از 36 کشور جهان در 2 بخش جشنواره و اجلاس حضور دارند.

دبیر چهارمین اجلاس جهانی صدا در این رابطه گفت:‌ دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی و دانشکده صدا و سیما موافقت خود را برای مشارکت معنوی در برگزاری چهارمین اجلاس جهانی رادیو اعلام کرده‌اند.

به گفته اکبر محمدی‌خانی، چهارمین اجلاس جهانی رادیو به میزبانی صدای جمهوری اسلامی ایران با همکاری اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا ABU وبا حضور استادان 6 دانشگاه داخلی و پژوهشگرانی از تایلند، انگلستان، اندونزی، استرالیا، هندوستان، مالزی، بلغارستان، سنگاپور، روسیه و تاجیکستان برگزار می‌شود. فناوری‌های نو در تولید برنامه‌های نو، بازاندیشی رادیو، آینده رادیو و رادیو آینده، آینده اندیشی‌ رسانه‌ای در رادیو، نمایش در رادیو و ارزش‌های اجتماعی از جمله موضوعات و محورهای نشست‌های تخصصی امروز چهارمین اجلاس جهانی صدا است.

در جشنواره و اجلاس رادیو نمایندگانی از کشورهای ایرلند، اسلواکی، ژاپن، کره جنوبی، اتریش، لهستان، روسیه، آمریکا، هند، اندونزی و استرالیا حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها