در جلسه شورای شهر مطرح شد

اعلام پرتصادف‌ترین مناطق پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به درج 520 هزار و 402 نمره منفی برای 101 هزار و 310 راننده تهرانی طی سال گذشته گفت: مناطق 21، 22، 4 و 9 از مهم‌ترین مناطق پرخطر تصادفات منجر به مرگ در پایتخت است و هر چه به مرکز شهر نزدیک می‌شویم، تصادفات خطرناک نیز کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۴۷۰۹۲۲

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی روز گذشته با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در سال گذشته، از توقیف موقت گواهینامه 312 راننده تهرانی و محرومیت یک‌ساله آنها از رانندگی در پایتخت خبر داد و افزود: 320 نفر از رانندگانی که از آنها تست عدم‌هوشیاری به دلیل استعمال الکل گرفته شد، 48 مورد جواب مثبت بود که جریمه‌های 200هزار تومانی،‌ یک سال محرومیت از رانندگی و توقیف خودرو برایشان در نظر گرفته شد.

رئیس پلیس راهور شهر تهران با بیان این ‌که در سال گذشته 243 درصد صحت عمل پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران افزایش داشته است، توضیح داد: رشوه‌بگیران به دستگاه‌های قضایی معرفی و ماموران راهنمایی و رانندگی 2 برابر مبلغ رشوه پاداش گرفتند.رئیس پلیس راهور شهر تهران با تاکید بر ادامه پیگیری طرح برخورد با تخلفات رانندگی شبانه و خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش در سال‌جاری تصریح کرد: 5/4میلیون عکس خودروهای متخلف از سنوات گذشته باقیمانده بود که با تاخیر به صاحبان آنان ارسال می‌شد، اما در حال حاضر این وضعیت به صفر رسیده و در نهایت طی 72 ساعت برگه جریمه همراه عکس به دست متخلفان می‌رسد.

پرداخت 7 میلیارد تومان سهم شهرداری از محل‌جرایم رانندگی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران نیز در ادامه با ارائه گزارشی از پرداخت تنها 7 میلیارد و 790 میلیون تومان از سهم 50 میلیارد تومانی شهرداری تهران از محل جرایم رانندگی خبر داد و گفت: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی باید 60 درصد از جرایم راهنمایی و رانندگی در محدوده شهری به شهرداری‌ها و 20 درصد به بیمه پرداخت شود که شهرداری تهران حدود 11 ماه برای دریافت سهم خود در حال پیگیری است.

سیدمناف هاشمی تصریح کرد: این اقدام مطابق بر قوانین نیست و این بخش یکی از منابع درآمدی شهرداری محسوب‌می‌شود.

تذکر به ساخت و ساز در پارکینگ‌های مسکونی

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نسبت به عدم اجرای مصوبه لزوم داشتن پارکینگ برای صدور پروانه ساخت انتقاد کرد و گفت: امیدواریم پلیس با همکاری بیشتر در مقابل پروژه حذف پارکینگ‌ها مقابله کند.

حمزه شکیب با اشاره به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران درخصوص ایجاد فضاهای پارک حاشیه‌ای افزود: متاسفانه چند سالی است بخشنامه‌ای در معاونت شهرسازی اجرایی می‌شود که در صورتی که صاحبان ملک بتوانند در شعاعی پارکینگ تهیه کنند، پروانه ساخت دریافت می‌کنند و دیگر به داشتن فضاهای پارک برای گرفتن پروانه ساخت الزامی نیست.

وی تصریح کرد: معاونت شهرسازی از مالکان تعهد محضری می‌گیرد که پس از پایان کار تامین پارکینگ کنند که معمولا عمل به این تعهد نیز بسیار سخت است.

وی در ادامه تذکر خود درخصوص تغییرات طرح تفصیلی گفت: متاسفانه مشکل وجود پارکینگ در منازل مسکونی به سایر مشکلات این طرح اضافه شده است.

رئیس پلیس راهور تهران نیز پس از شنیدن سخنان اعضای شورای شهر با تاکید بر این‌ که تمامی این خانه‌ها در حال شناسایی است، گفت: با همکاری شهرداری تهران و شهرداران مناطق، بسیاری از خانه‌هایی که پارکینگ‌های خود را تبدیل به انبار یا محل ورزش کرده‌اند، شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها