با آغاز سال جدید تهیه و تولید برنامه‌ در تمامی شبکه‌ها آغاز شده است. شبکه تهران نیز از این امر مستثنی نیست. گروه تهیه و تولید برنامه کودک در شبکه تهران، با در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف و ایجاد بخش‌های جدید در برنامه‌های پیشین خود تلاش می‌کند سال پررونقی را برای مخاطبان کودک و نوجوان خود رقم بزند. سریال کارآگاهان جوان و قصه‌های ننجون از برنامه‌های جدید این شبکه است و قرار است برنامه تن تن کارتون که پیش از این یک روز در میان به روی آنتن می‌رفت نیز به صورت روزانه از این شبکه پخش شود.
کد خبر: ۴۶۵۹۹۷

مریم سمیعی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران در تشریح عملکرد گروه کودک شبکه تهران به خبرنگار جام‌جم گفت: از جمله برنامه‌های جدیدی که مصوب و مرحله تحقیق و نگارش آن شروع شده سریال «کارآگاهان جوان» است که قرار است در 13 قسمت 26 دقیقه‌ای آماده پخش شود. این سریال که علیرضا حسینی آن را تهیه می‌کند درصدد ارائه آموزش‌های شهروندی به کودکان است.

وی افزود: هر قسمت از این مجموعه، داستان جداگانه‌ای دارد که در یک شهرک مسکونی اتفاق می‌افتد.

سمیعی ادامه داد: «قصه‌های ننجون» از دیگر برنامه‌های جدید است که مرحله تحقیق و نگارش را پشت سر می‌گذارد. طرح این برنامه تصویب شده و موضوع برنامه شنیدن قصه‌های اجتماعی از زبان مادربزرگی است که ننجون نام دارد. وی با اشاره به این‌که «قصه‌های ننجون» برنامه‌ای ترکیبی است که قصه‌های متفاوتی دارد، گفت: «آقای حناچی»، «مادران قصه‌گو»، «کلیپ روزهای هفته»، «شهر فرنگ»، «با کودکان» و... بخش‌های مختلف برنامه ننجون را تشکیل می‌دهند.

سمیعی درباره تغییرات جدیدی که در سال 91 در برنامه‌های کودک این شبکه صورت گرفته، گفت: برنامه «رنگین کمان» قرار است با همان ترکیب سال قبل اما با اضافه شدن میان برنامه‌های جدیدی به فعالیت خود ادامه دهد که از میان آنها می‌توان به «جنگل آلاله»، «هری و سطل پر از دایناسورش»، «اسکار»، «اوزی وو» و... اشاره کرد که تعدادی از این کارها از سوی اداره کل تامین برنامه کودک خریداری شده و ترجمه و دوبله شده است، وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تغییرات دیگری در سال جدید در «رنگین کمان» ایجاد شده است، از جمله اضافه شدن بخش مسابقه برای کودکان مهمان و شرکت‌کننده و مشارکت بیشتر ارتباط تلفنی با کودکان خارج از برنامه.

وی افزود: قرار است مجری دیگری نیز به این برنامه اضافه شود.

گفتنی است مخاطب برنامه رنگین کمان کودکان دبستان تا قبل از ورود به دوره نوجوانی است این برنامه هر روز ساعت 2 بعدازظهر به صورت زنده از شبکه تهران پخش می‌شود. شخصیت‌های این برنامه نیما، پنگول، آقاجون، قیطون خاله نرگس، آقا مصیب و... هستند که در خانه 3 طبقه رنگین کمان زندگی می‌کنند.

برنامه «تُن تُن کارتون» نیز در سال جدید به صورت روزانه پخش می‌شود. مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران با اعلام این خبر گفت: این در حالی است که در سال قبل پخش این برنامه به صورت یک روز در میان بود.

وی ادامه داد: در سال جدید همچنین میان برنامه‌های جدیدی به این برنامه اضافه شده است که از جمله آنان می‌توان به «چارچشمی»، «فضایی‌ها»،«ماهی قرمز شیطون من» و...اشاره کرد. همچنین در این برنامه به روال سال‌های قبل عروسکی به نام «تن تن» و خاله مهتاب اجرای برنامه را به عهده دارند.

سمیعی خاطرنشان کرد: بخش جدیدی نیز به نام «بچه‌ها بیان تماشا» به این برنامه اضافه شده که قرار است در این برنامه در یک بخش 20 دقیقه‌ای انیمیشن‌های جذاب مثل پسر شجاع برای خردسالان پخش شود.

برنامه تن‌تن کارتون هر روز صبح پخش می‌شود و در اهداف پیش‌بینی شده خود آموزش مهارت‌های فردی و بهداشتی به خردسالان و پیش دبستانی‌ها را مدنظر دارد.

به گفته مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران سری جدید برنامه «مثبت من» نیز قرار است در بعدازظهرهای روز جمعه هر هفته برای کودکان و نوجوانان پخش شود. این برنامه رویکردی جدید به مسائل نوجوانان دارد و با مشارکت خود نوجوانان اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها