گفت‌وگو با احسان علیخانی درباره برنامه تحویل سال شبکه 2 سیما

آغاز‌سال نو با چاشنی موسیقی و خاطره

احسان علیخانى با برنامه تحویل سال شبکه 2 ثابت کرده که قابلیت‌های خاصی در تهیه و اجرای برنامه‌های ویژه تلویزیون دارد. علیخانی که با ماه عسل‌ خاطره‌سازی کرده بود، این‌بار در ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه 2 سیما توانست لحظات متفاوتی را برای بینندگانش به ارمغان بیاورد. وی تهیه و اجرای ویژه برنامه تحویل سال را در سال‌های 84، 87 و 89 برای شبکه 3 سیما و سال 90 را برای شبکه جهانی جام‌جم تجربه کرده بود و در سال جدید هم توانست مخاطبان زیادی را با شبکه 2 همراه کند.
کد خبر: ۴۶۴۹۳۴

به نظر شما ویژه‌برنامه تحویل سال باید چگونه باشد. آیا تهیه، تولید و اجرای چنین برنامه‌هایی اصول مشخصی دارد؟

از زمان پیدایش تلویزیون، مردم ساعت‌ها قبل و بعد از تحویل سال با این رسانه همراه بوده و هستند و این موضوع سبب می‌شود تا برنامه‌سازان و مدیران رسانه ملی، برنامه خوب و جذابی را برای مخاطبان طراحی کنند. با ایجاد خلاقیت، ابتکار و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور می‌توان برنامه‌ای متفاوت را تهیه کرد. تهیه این‌گونه برنامه‌ها مشکل است و نیاز به پیش تولید چند ماهه دارد. چینش بخش‌های متفاوت، دکوری جذاب و مهمانان مخاطب پسند در جذب بیننده بسیار موثر است.

برنامه‌ای که شما روی آنتن بردید‌ چه ویژگی‌هایی داشت؟

امسال تمامی شبکه‌های سیما بعلاوه شبکه‌های استانی صدا و سیما در مراکز استان‌ها تلاش جدی در جهت جذب مخاطب داشتند.

از زمانی که تهیه، تولید و اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه 2 سیما به من واگذار شد، نشست‌های مختلفی با مردم و همچنین مشاوران و گروه تولید برگزار کردیم تا نیازهای مخاطبان را برای ویژه‌برنامه تحویل سال شناسایی کنیم و طرح مناسبی را آماده و پس از مشورت با مدیران شبکه 2 سیما پیش تولید را شروع کنیم. کلیپ‌هایی (نماآهنگ‌هایی)‌ را با حضور خوانندگانی که تیتراژهای موفق تلویزیون را خوانده بودند، ساختیم. خوانندگانی همچون فرزاد فرزین، رضا یزدانی، فریدون آسرایی، مازیار فلاحی، مهدی یراحی، بابک جهانبخش و شهرام شکوهی به صورتی ویژه تولید کردیم و با عنوان «کافه ترانه» در زمان‌های مختلف برنامه پخش کردیم که خوشبختانه بازخورد بسیار خوبی از سوی مردم و حتی خوانندگان داشت. اجرای زنده موسیقی در موزه سینما با حضور رضا صادقی نیز حال و هوای برنامه را ویژه کرد و این بخش، مخاطبان زیادی را مجذوب کرد. حضور مهمانان ویژه از جمله ایموند زاید، هومن سیدی، دنیزلی، نیوشا ضیغمی، لعیا زنگنه، مازیار فلاحی، فرزاد فرزین، شهرام قائدی، کاپیتان شهبازی، بهداد سلیمی رکورددار کاهش وزن در دنیا و گروه رستاک در استودیو نیز برای مخاطبان جالب بود. همچنین پخش مستند خانه عزت‌الله انتظامی که قرار است موزه شود و مستند شهید رضایی نژاد و... نیز از دیگر بخش‌های برنامه بود. به طور کل حضور چهره‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تاثیر بسزایی در جذب مخاطب داشت.

گفتید مدتی را صرف پیش‌تولید کردید. پیش‌تولید حساب شده تا چه اندازه می‌تواند به موفقیت برنامه کمک کند؟

به نظر من، بدون پیش تولید حتی کوتاه ترین برنامه تلویزیونی را هم نمی‌شود روی آنتن برد. حالا شما در نظر بگیرید، برنامه تحویل سال که قرار است بیش از 10 ساعت پخش شود، نیاز به پیش‌تولید چند ماهه دارد؟ اگر قرار بود همه مهمانان ما در استودیو حضور داشته باشند، تکراری می‌شد و شاید برای مخاطب هم جالب نبود. ما حدود2 ماه پیش‌تولید داشتیم و در این مدت سعی کردیم علاوه بر نیازسنجی و جمع‌آوری نظرها و پیشنهاد‌های مختلف، بخش‌های تولیدی جذابی را هم تهیه کنیم که از آن جمله می‌توان به نماآهنگ‌ها و مستندهایی که پخش شد، اشاره کرد. حالا شما در نظر بگیرید اگر ما پیش‌تولید نداشتیم و صرفا مهمانان‌مان در استودیو بودند و من به تنهایی با آنها گفت‌وگو می‌کردم، قطعا مخاطبان از این موضوع راضی نمی‌شدند. پس ما برای جذب مخاطب و به وجود آوردن حس رضایتمندی در او هم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

چطور شد بخشی از اجرای برنامه را به آزاده نامداری سپردید؟

آزاده نامداری چند سالی است که در شبکه 2 سیما فعالیت می‌کند و بخوبی توانسته با مخاطبان ارتباط برقرار کند، با توجه به این‌که شبکه 2 هم شبکه کودک، نوجوان و خانواده است، تصمیم گرفتیم برخی مهمانان برنامه در استودیوی دیگری باشند و اجرای آن را نیز به خانم نامداری بسپاریم. ظاهرا تنها مجری زن برنامه تحویل سال هم ایشان بودند و همین به جذابیت برنامه، کمک بیشتری کرد تا مخاطبان دائما شاهد اجرای مجریان مرد نباشند و کمی هم فضای خانوادگی در برنامه حاکم شود. چهره‌هایی همچون مهدی رحمتی و مرتضی احمدی که اولی دروازه‌‌بان استقلال است و دومی طرفدار پرسپولیس در برنامه حضور داشتند. طنازی‌های احمدی با مهدی رحمتی و فرزند کوچکش، یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بخش‌های برنامه را رقم زد، گفت‌وگو با بهاره رهنما هم اتفاق جالب دیگری بود و حضور رهنما در تلویزیون و صحبت کردن از علایق شخصی‌اش برای بسیاری از مخاطبان جالب بود. البته حضور دکتر نوابی‌نژاد و عروسش سهیلا رضایی و خانم دکتر الهه قمشه‌ای هم که در برنامه به دیوان حافظ تفال زدند، فضای استودیو و برنامه را متفاوت کرد.

بیشتر مهمانان برنامه با یکی از اعضای خانواده‌شان در برنامه حضور داشتند که به نظرم کار بسیار جالبی بود و این موضوع با سیاست‌های شبکه 2 سیما هم همراه بود. البته نوع پرسش‌های شما هم به این موضوع کمک فراوانی می‌کرد.

مهدی مهدوی‌کیا با فرزندش، فرزاد فرزین با پدرش، بهداد سلیمی با همسرش و حتی نیوشا ضیغمی با همسرش در برنامه شرکت کردند که به نظرم گفت‌وگوهای آنها خیلی جالب بود. مخصوصا زمانی که نیوشا ضیغمی درباره قضاوت‌های مردم در مورد زندگی خصوصی هنرمندان صحبت‌های جالبی مطرح کرد که مسلما در تلطیف ذهنیت مردم نسبت به هنرمندان موثر خواهد بود. همان‌طور که شما هم اشاره کردید، شبکه 2 سیما شبکه کودک، نوجوان و خانواده است، ما هم تمام تلاشمان این بود که برنامه‌ای که روی آنتن می‌رود، تمامی ویژگی‌های این شبکه را داشته باشد و در عین حال جذاب و مخاطب‌پسند باشد. نباید فراموش کنیم شبکه‌های سیما در حال حاضر تخصصی شده‌اند و من هم از همان ابتدا در نظر داشتم اگر قرار شد ویژه‌برنامه تحویل سال در شبکه 2 را تهیه کنم، برنامه‌ای متفاوت باشد؛ به گونه‌ای که مخاطب متوجه این تغییر بشود. پیش از این نقدهای مختلفی را درخصوص برنامه‌های تلویزیون خوانده بودم که چرا فلان برنامه که از شبکه‌ای پخش می‌شود، با سیاست‌های آن شبکه همخوانی ندارد، بالاخره وقتی شبکه‌ای با عنوانی خاص مطرح می‌شود، مردم هم انتظار دارند برنامه‌ای که از آن شبکه پخش می‌شود، با هدف و عنوان شبکه همخوانی داشته باشد. خوشبختانه تلاش ما هم در این زمینه مثمرثمر بود. یکی از بخش‌هایی که حتی برای خودم جالب بود، این بود که 3 نفر از مجریان معروف شبکه 2 را به میان کسانی که آرزوی دیدنشان را داشتند، بردیم تا کودکان هم در برنامه ما حضور داشته باشند و البته بتوانیم این آرزویشان را برآورده کنیم.

به نظر شما مجری برنامه تحویل سال هنگام گفت‌وگو با مهمانان باید چه نوع پرسش‌هایی را مطرح کند؟

پرسش‌های زیادی را می‌توان مطرح کرد، به طور مثال سوال‌هایی همچون حال و هوای سال گذشته، برنامه‌های سال جدید و شاید سوال‌هایی که بیشتر جنبه شخصی دارد، برای مخاطب جالب است. بیشتر دوست دارم پرسش‌هایی را مطرح کنم که حال مهمان را با مخاطب پیوند بزنم. البته ما تمام تلاشمان را کردیم که مهمانان برنامه تکراری نباشند و بیشتر از کسانی دعوت کنیم که تاکنون به تلویزیون نیامده یا کمتر آمده‌اند.

چه دلایلی باعث شد در برنامه از سامان گوران استفاده کنید؟ گویا خود شما هم از طنازی‌هایش ذوق زده می‌شدید.

علیخانی: حضور محسن چاووشی در اجرای تیتراژ برنامه، دلایل بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به محبوبیت او در میان مردم به‌خصوص قشر جوان و اجرای منحصر به فرد و احساسی‌اش هنگام اجرا اشاره کرد

جامعه ما نیاز به شادی دارد و طنازی‌های سامان هم می‌توانست فضای برنامه را بانشاط‌تر کند؛ بالاخره باید بپذیریم که تقلید‌های سامان در سال گذشته با استقبال خوبی مواجه شده بود و من هم از او دعوت کردم تا در برنامه حضور داشته باشد و در بخش‌هایی از برنامه هنرنمایی کند. ما باید به سلیقه‌های مخاطب احترام بگذاریم و اگر فردی توانسته با تقلید صدا و اجرایی خاص، نظر مردم را جلب کند، بهتر است از او هم برای ایجاد لحظاتی شاد در برنامه استفاده کنیم که ما هم از سامان دعوت کردیم.

وقتی سامان گوران در برنامه خنده بازار صدای رضا صادقی را تقلید کرد، صادقی بلافاصله در گفت وگویی از این کار ابراز نارضایتی کرد، شما چطور باز چنین اقدامی کردید و در برنامه زنده از او خواستید که صدای صادقی را تقلید کند؟

هنگام پخش برنامه از رضا صادقی اجازه گرفتم که این کار را برای شادی مردم انجام دهیم و خوشبختانه او هم قبول کرد. بیشتر دوست داشتم که این دلخوری در سال جدید از بین برود و سامان هم با اجرای ترانه‌ای با عنوان «من از تو معذرت می‌خوام» صدای صادقی را تقلید کرد، لازم می‌دانم این را هم بگویم که رضا صادقی بشدت سامان را دوست دارد. طنز بخشی از برنامه ما بود و خوشبختانه هیچ مشکلی هم پیش نیامد.

دکور برنامه صندلی نداشت، این موضوع برای مهمان سخت نبود؟

من در ویژه‌برنامه‌های تحویل سال هیچ وقت صندلی نگذاشته‌ام، چون معتقدم اگر قرار باشد روی صندلی بنشینیم، حس همیشگی به ما دست می‌دهد، اما وقتی ایستاده‌ایم، بیشتر می‌توانیم با مخاطب ارتباط برقرار کنیم چون همه ما هیجانی داریم که قابل توصیف نیست و این هیجان هم باید در برنامه دیده شود. وقتی به صورت ایستاده برنامه اجرا می‌شود حتی حرف‌های همیشگی هم زده نمی‌شود، این بود که این موضوعی است که خود من تجربه کرده‌ام. یکی دیگر از کارهایی که در طراحی دکور انجام شد، این بود که چند ساعت قبل از برنامه تصمیم گرفتیم رنگ دکور را مهمانان برنامه انتخاب کنند و هر کدام از مهمانان رنگ مورد علاقه‌شان را انتخاب می‌کردند که این موضوع هم فضای متفاوتی را در برنامه ایجاد می‌کرد.

قبل از پخش برنامه برخی تصور می‌کردند برنامه تحویل سال شبکه 2 دیده نخواهد شد چون در طول این سال‌ها بیشتر مردم شبکه 3 سیما را برای تماشا انتخاب می‌کردند، فکر می‌کنم قبول تهیه و اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه 2 ریسک بزرگی بود چون امکان داشت برنامه شما دیده نشود.

شبکه 3 شبکه جوان و پرمخاطبی است، این را قبول دارم و خودم عضو کوچکی از این شبکه هستم. وقتی از سوی مدیران سیما پیشنهاد شد که برنامه‌ای ویژه برای شبکه 2 تهیه و اجرا کنم، پذیرفتم چون معتقدم اگر برنامه‌ای با ذائقه مردم تولید شود، هر کجا که باشد، دیده می‌شود. لازم می‌دانم از همه مدیران شبکه 2 سیما تشکر کنم که انصافا از ابتدا تا انتهای برنامه در کنار گروه بودند و از ما پشتیبانی می‌کردند.

شما به عنوان تهیه‏کننده، چند تجربه موفق بخصوص در مدیریت تولید تیتراژهاى تلویزیونى داشتید که ماندگار شدند. محسن چاووشی صدای متفاوت و خاصی دارد، چه دلایلی باعث شد این خواننده را برای تیتراژ ویژه‌برنامه تحویل سال انتخاب کنید؟

من کارشناس موسیقى نیستم، ولى در این زمینه کار کرده‌ام یا حداقل یک مخاطب حرفه‏اى موسیقى به حساب می‌آیم و البته آرشیو کاملی از موسیقی‌های متفاوت دارم. حضور محسن چاووشی در اجرای تیتراژ برنامه، دلایل بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به محبوبیت او در میان مردم به خصوص قشر جوان و اجرای منحصر به فرد و احساسی‌اش هنگام اجرا اشاره کرد. من سال‌هاست که با مردم زندگی می‌کنم و همیشه سعی کرده‌ام برنامه‌ای تولید کنم که باب میل آنها باشد، این موضوع در همه بخش‌های برنامه حتی تیتراژ هم تاثیرگذار است. شما در نظر بگیرید ترانه‌های «منو درگیر خودت کن...» با صداى محسن یگانه و «هواى تو» با صداى مهدى یراحى بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم شنیدنی است و مردم آن را زمزمه می‌شود.

برخی معتقدند صدای محسن چاووشی حزن‌انگیز است و ویژگی اجرای تیتراژ برنامه تحویل سال را ندارد.

علیخانی: مهدی مهدوی‌کیا با فرزندش فرزاد فرزین با پدرش بهداد سلیمی با همسرش و حتی نیوشا ضیغمی با همسرش در برنامه شرکت کردند که به نظرم گفت‌وگوهای آنها خیلی جالب بود. مخصوصا زمانی که نیوشا ضیغمی درباره قضاوت‌های مردم در مورد زندگی خصوصی هنرمندان صحبت‌های جالبی مطرح کرد که مسلما در تلطیف ذهنیت مردم نسبت به هنرمندان موثر خواهد بود

این‌که صدای چاووشی خاص و متفاوت است قبول، اما نکته قابل توجه در مورد تیتراژ برنامه تحویل سال این است که لحظات تحویل سال با مسائل معنوى و حتى مذهبى عجین شده است. شعر پرمعنا و صدای خاص محسن چاووشی بخوبی می‌توانست این حس را به مخاطب القاء کند. هرچند سلیقه‏ها متفاوت است، ولى ما مى‏توانیم به اشتراک خوبى بین تمام سلیقه‏ها برسیم. به هر حال باید قبول کنیم که نقطه طلایى یک برنامه براى پخش موسیقى، تیتراژ است و تیتراژ می‌تواند به ماندگاری یک اثر کمک کند و معتقدم این اتفاق در برنامه تحویل سال امسال هم افتاد و خیلی‌ها پس از پخش برنامه، دنبال این اثر از محسن چاووشی بودند.

قبل از تحویل سال بارها خبر حضور محسن چاووشی در تلویزیون به گوش می‌رسید، اما این اتفاق نیفتاد، عدم‌حضور چاووشی در برنامه دلیل خاصی داشت؟

همان‌طور که می‌دانید، محسن چاووشی تا به حال هیچ‌گونه اجرای زنده در هیچ کجا نداشته است. پس از این‌که قرار شد چاووشی تیتراژ برنامه تحویل سال را کار کند، صحبت‌هایی شد تا در برنامه برای اولین بار حضور پیدا کند. چاووشی موسیقی اختصاصی به نام لباس نو را آماده کرد و از من خواست که بازهم دیده نشود و برای اجرا به تلویزیون نیاید. چاووشی دوست ندارد تنهایی‌‌اش خراب شود، به همین دلیل من هم به خواسته او احترام گذاشتم.

لعیا زنگنه از حضور در برنامه شما دلخور شده بود؟

نه هیچ اتفاقی نیفتاد که باعث دلخوری شود، ضمن این‌که من سال‌هاست با خانم زنگنه همکاری داشته‌ام و هیچ وقت بین ما دلخوری و ناراحتی نبوده است. دلخوری برای چه موضوعی باید به وجود بیاید؟

خانم زنگنه در پایان صحبت‌هایش گفت که دیگر به چنین برنامه‌هایی نخواهد آمد. در برخی سایت‌ها خواندم که این موضوع به دلیل دلخوری از شما یا از تلویزیون بوده است.

من در بخشی از گفت‌وگو با خانم زنگنه خواستم که برای دیدن یک بخش 7 دقیقه‌ای در برنامه بماند که خانم زنگنه گفت اگر طولانی نباشد، می‌مانم. نمی‌دانم چرا این موضوع مطرح می‌شود که خانم زنگنه از برنامه یا تلویزیون دلخور شده است. یادمان نرود که خانم زنگنه هنگام ورود به برنامه از برگشتن خود پس از سال‌ها به خانه‌اش به صورت زنده احساس خوشحالی کرد. او حدود 15 سال است که در هیچ برنامه تلویزیونی حضور نداشته و من از او خواستم که برای عرض تبریک لحظات تحویل سال به برنامه بیاید که پذیرفت و آمد. اما دلیل این‌که در پایان برنامه اعلام کرد دیگر به چنین برنامه‌هایی نخواهد آمد، این بود که از او برای حضور در چنین برنامه‌هایی درخواست نشود. متاسفانه برخی سایت‌ها هم همین موضوعی را که شما مطرح کردید، نوشته بودند که واقعا نمی‌دانم این‌گونه مطالب بر چه اساس و معیاری از طریق رسانه‌های گروهی منتشر می‌شود.

شما برای دعوت از مهمانان در ویژه‌برنامه پول زیادی را به عنوان حق الزحمه پرداخت کردید؟

نه، اصلا با این موضوع موافق نیستم. اتفاقا هر کسی صحبت از پول کرد، اگر بهترین دوستم هم بود، از او برای حضور در برنامه دعوت نکردم. چون به نظرم این فرصت در اختیار هر کسی قرار نمی‌گیرد که در بهترین لحظات سال از طریق تلویزیون بتواند در کنار هموطنانش باشد و سال نو را به آنها تبریک بگوید. باید از خدا هم شاکر باشند که چنین فرصتی مهیا شده تا آنها به صورت ویژه با مردم باشند. تنها عزت‌الله انتظامی از ما درخواست خاصی کرد که به آن عمل کنیم. قرار شد در ازای تولید مستند خانه عزت‌الله انتظامی که قرار است موزه شود، به بچه‌هایی که دچار بیماری «ام‌اس» هستند، کمک کنیم که ما هم با رویی‌ گشاده این شرط را پذیرفتیم. هیچ‌کدام از مهمانان برنامه، پول عجیب و غریبی از ما درخواست نکردند. متاسفانه باید این تفکر را از ذهن برخی افراد خارج کرد که تلویزیون به دلیل حضور آنها باید پول‌های گزافی بدهد، این موضوع باید آسیب‌شناسی شود و اگر چنین اتفاقی در برنامه‌ای می‌افتد، به هر شکلی که امکان‌پذیر است از آن جلوگیری شود.

گروه رستاک اجرای زنده در برنامه نداشتند و به صورت پلی‌بک (لب زدن) هم نخواندند، این موضوع دلیل خاصی داشت؟

گروه رستاک که در طول چندین سال فعالیتش توانسته جایگاه خوبی را در میان هموطنان پیدا کند، دلیل اصلی انتخاب ما برای حضور در برنامه بود. البته اثر ویژه‌ای را هم به صورت خاص برای برنامه تولید کردند که آن هم چندین ساعت قبل از برنامه آماده پخش شد. این اثر بسیار جذاب و شنیدنی شد؛ موسیقی‌ای که با گویش‌های مختلف کشور تولید و پخش شد که به نظرم کار بسیار فوق‌العاده‌ای بود، اما درخصوص موضوعی که شما مطرح کردید، باید بگویم اعضای گروه رستاک علاقه‌ای به لب زدن نداشتند، دوست داشتند که با مخاطب صادق باشند، به همین جهت من هم اصراری نداشتم تا آنها به صورت پلی‌بک اثر را اجرا کنند. بالاخره گروه رستاک گروهی است که به صورت زنده آثارش را برای مردم ارائه می‌کند و فکر می‌کنم حضور این گروه در برنامه برای بسیاری از مخاطبان جذاب بود.

در بخشی از برنامه طعنه‌ای به اجرای حسن جوهرچی زدید، این اتفاق که عمدی نبود؟

حضور لعیا زنگنه و پخش بخش‌هایی از سریال در پناه تو صحبت از حسن جوهرچی به میان آورد و من هم گفتم جوهرچی را دوست دارم، اما نمی‌دانم چرا بعضی وقت‌ها اجرا می‌کند. من معتقدم مجری می‌تواند بازیگر شود اما اگر بازیگری وارد حیطه اجرا شود، برای مخاطب جذابیتی ندارد و بهتر است که در همان عرصه بازیگری تخصصی‌تر کار کند. شاید همین موضوع باعث شد که تلویزیون تصمیم بگیرد بازیگران وارد اجرا نشوند. همیشه مجریان تلویزیون از این موضوع گله‌مند بودند که چرا برخی تهیه‌کنندگان از بازیگران برای اجرا استفاده می‌کنند و سال گذشته نیز از سوی دکتر دارابی، معاون محترم سیما ابلاغ شد که دیگر بازیگران، اجرای برنامه‌های تلویزیونی را به‌عهده نگیرند.

چندین بار در رسانه‌های مختلف مطرح شد که قرار است در آثار سینمایی یا حتی تلویزیونی بازی کنید، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. این موضوع دلیل خاصی دارد؟

اتفاقا امسال هم 2، 3 پیشنهاد خیلى خوب داشتم، ولى مشکل اصلى این است که من نسبت به بازیگرى، آدم پیگیرى نیستم و بیشتر دوست دارم که مجریگری را ادامه دهم. هیچ وقت دوست ندارم این مساله را فراموش کنم که مردم، احسان علیخانى را از طریق تهیه و اجرا در تلویزیون شناختند. دوست ندارم به خاطر رسیدن به مقصد، مبدا را فراموش کنم. براى خیلى‌ها مهم نیست که چه کار مى‏کنند ولى من با اجرا و بازیگری به طور همزمان مخالفم.

اگر اشتباه نکنم مقداری لاغر شدید، این اتفاق به دلیل فشار زیاد کار بود یا خودتان رژیم گرفتید؟

خودم تصمیم گرفتم که مقداری وزنم را قبل از اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال کم کنم. مجری زمانی که قصد دارد جلوی دوربین برود، باید آراسته باشد و حدود 10 کیلو اضافه وزن داشتم که خوشبختانه کم کردم.

برای ماه عسل امسال چه برنامه‌ای دارید؟ آیا کاری هم کرده‌اید؟

بعد از عید فطر سال گذشته قرار شد که برنامه امسال را هم تهیه کنم، من از همان روز کارم را شروع کردم و حتی به گروه تولید هم گفتم که باید ماه عسل 91 متفاوت‌تر و جذاب‌تر از سال 90 باشد. دوستانم با انگیزه بیشتری در حال فعالیت هستند و تاکنون 15 سوژه را شناسایی کرده‌ایم. قصد داریم ماه عسل امسال را با فرم جدیدی پخش کنیم که امیدوارم مورد پسند مردم عزیزمان قرار بگیرد.

بهترین و بدترین اتفاق زندگی شما در سال گذشته چه بود؟

تاثیری که برنامه ماه عسل در میان مردم داشت، بهترین اتفاق برایم در سال گذشته بود. ابراز خرسندی مردم از برنامه، انرژی مضاعفی به ما می‌داد تا بتوانیم بهترین برنامه را روی آنتن ببریم. فوت رضا صفدری خیلی ناراحتم کرد. رضا شخصیتی دوست داشتنی برای من بود، وقتی شنیدم او فوت کرده شوکه شدم، رضا از مجریان بی‌ادعا و کاربلد صدا و سیما بود.

فرشید شکیبا / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها