دیدار ملی پوشان فوتبال با روبات‌ها

دکتر مرتضی موسی خانی گفت: در هفتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران (ایران اوپن 2012) یک تیم چهار نفره از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان با روبات های فوتبالیست سایز متوسط به رقابت می پردازند.
کد خبر: ۴۶۴۱۷۸

رییس کمیته ملی روبوکاپ آزاد ایران افزود: در این رقابت، روبات های فوتبالیست سایز متوسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (MRL) و تعدادی از بازیکنان سرشناس تیم ملی فوتبال ایران بازی نمایشی برگزار خواهند کرد.


به گفته وی، در دوره های پیشین مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران نیز تعدادی از اعضای فدراسیون جهانی روبوکاپ به مصاف روبات ها می رفتند.

سال گذشته موسی خانی در این مسابقه حضور داشت و درون دروازه تیم انسان ها ایستاد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به حضور متخصصان مطرح جهان در عرصه روباتیک و هوش مصنوعی در «ایران اوپن 2012»، اظهار داشت: در چهارمین سمپوزیوم روبوکاپ آزاد ایران دو تن از استادان دانشگاه «استنفورد» و «جورجیا تک» به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.


وی پیش بینی کرد: در این دوره از مسابقات نیز مانند دوره های پیشین جمع قابل توجهی از وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان صنایع مختلف، شرکت های خودروسازی و دانشگاه ها از این رقابت ها بازدید کنند.


موسی خانی ابزار امیداری کرد: هفتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران (ایران اوپن 2012) محل مناسبی برای همکاری های تحقیقاتی مشترک در عرصه روباتیک باشد.


هفتمین دوره مسابقات بین المللی و چهارمین سمپوزیوم روبوکاپ آزاد ایران از 16 تا 19 فروردین سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.


این رقابت ها در 23 لیگ از جمله روبات مین یاب، فوتبالیست سایز کوچک، پرنده، نائو، روبات های نمایشی، امدادگر، شبیه ساز فوتبال سه بعدی، واقعیت ترکیبی، خانگی و زیردریایی برگزار می شود.


در این مسابقات، 48 تیم از ایران و 13 کشور جهان از جمله سنگاپور، مکزیک، هند، ژاپن، مالزی، آلمان، تایلند، برزیل و چک حضور دارند.


از 1300 تیمی که برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده اند حضور 395 تیم تایید شده اند.

«ایران اوپن 2012» شامل هفت لیگ دانش آموزی و 16 لیگ دانشجویی می باشد.


دومین کنفرانس مشترک روباتیک و هوش مصنوعی با سومین سمپوزیوم بین المللی روبوکاپ آزاد ایران نیز برگزار می شود.

این کنفرانس که همزمان با هفتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران برگزار می شود فضایی برای بحث و تبادل نظر در مورد موضوعاتی از جمله روباتیک، هوش مصنوعی، روبات های فوتبالیست، روبات‌های امدادگر، روبات های خانگی و روبات های دانش آموزی در روبوکاپ فراهم می کند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها