حاشیه بازار، ملاک تعیین قیمت خودروهای تجاری شد

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروهای تجاری را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۶۳۶۸۴

شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ‌طبق جدیدترین تصمیم‌های اتخاذ شده، قیمت‌گذاری خودروهای تجاری به هیات‌مدیره خودروسازان واگذار شد. وی با بیان این‌که قیمت خودروهای تجاری باید حداقل 5 درصد پایین‌تر از قیمت حاشیه بازار این خودروها باشد، خاطرنشان کرد: خودروسازان تجاری پس از تعیین قیمت محصولات خود براساس حاشیه بازار، باید نرخ محصولات را به سازمان حمایت اعلام کنند تا در سامانه ir.124.wwwمنعکس شود. او ادامه داد: سازمان حمایت کنترل خود بر قیمت خودروهای تجاری را همچنان حفظ خواهد کرد؛ به‌گونه‌ای که قیمت‌های اعلامی تجاری سازان با توجه به واقعیات بازار کنترل خواهد شد تا تخلفی در این حوزه روی ندهد.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: تجاری سازان باید آمار ماهانه تولید و عرضه محصولات خود را به‌سازمان حمایت اعلام کنند و در این زمینه نظارت خواهد شد تا خودروسازی با کاهش عرضه، عامل رشد کاذب قیمت‌ها در حاشیه بازار با هدف افزایش غیرمنطقی قیمت محصولات خود نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها