ترفند‌های ساده برای رنگ‌کردن تخم‌مرغ‌ها

یکی از کارهایی که همه ساله پیش از تحویل سال نو، اعضای خانواده و بخصوص بچه‌ها را چند ساعتی سرگرم می‌کند، آماده کردن تخم‌مرغ‌های رنگی برای سفره هفت سین است. تخم‌مرغ نمادی از شکوفایی است و به عنوان سمبل رشد و باروری بر سر سفره هفت‌سین قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۳۵۶۳

 برای آماده کردن تخم‌مرغ‌های رنگی می‌توانید از موادی که به آسانی در دسترس شماست، استفاده کنید. بهتر است برای این کار از تخم‌مرغ‌های پخته شده که استحکام بیشتری دارند، استفاده کنید. زعفران، آب لبو، پوست پیاز، آب انار، آب زرشک یا آب سبزیجاتی مانند اسفناج یا جعفری و همچنین قهوه و نسکافه از جمله رنگ‌های طبیعی هستند که می‌توانید با استفاده از آنها تخم مرغ‌ها را به رنگ‌های بسیار زیبایی رنگ آمیزی کنید. استفاده از رنگ‌های طبیعی یکی از سنت‌های قدیمی است که همچنان در میان بسیاری از خانواده‌ها متداول و مرسوم است. برای این کار باید تخم‌مرغ‌ها را با مقداری آب، یک قاشق غذاخوری سرکه و مقداری از رنگ طبیعی تهیه شده یا منبعی که برای تهیه رنگ طبیعی انتخاب کرده‌اید، در ظرفی ریخته و در معرض حرارت ملایم قرار دهید. تا سطح تخم‌مرغ‌ها به طور یکنواخت رنگ‌آمیزی شود. اگر به محتوای ظرف یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید، سطح تخم‌مرغ‌ها براق‌تر می‌شود. البته علاوه بر این رنگ‌ها از رنگ‌های مجاز خوراکی که در طبخ غذا از آن استفاده می‌کنید نیز می‌توانید کمک بگیرید.

هر چه مدت زمانی که تخم‌مرغ‌ها در ظرف محتوای آب و رنگ قرار می‌گیرند، طولانی‌تر باشد، رنگ آن پررنگ‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید تخم‌مرغ‌ها را با اسپری‌های طلایی یا نقره‌ای رنگ کنید، ابتدا آنها را بپزید و بگذارید تخم‌مرغ‌ها سرد و سطح آنها خشک شود. کاغذهای زرورقی رنگی به آسانی به دور تخم‌مرغ‌ها پیچیده می‌شوند و از این رو راهکار ساده‌ای برای تزئین سطح تخم‌مرغ‌ها بدون استفاده از رنگ هستند. اگر دو انتهای تخم‌مرغ را با احتیاط با سوزن سوراخ کنید، می‌توانید محتوای درون تخم‌مرغ‌ها را به آسانی خالی کرده، سپس روی آنها تصاویری رسم کنید یا حتی از محل منافذی که در دو طرف تخم‌مرغ ایجاد کرده‌اید، روبان‌های رنگی را از داخل تخم مرغ عبور دهید. برای نقاشی روی سطح تخم‌مرغ‌ها می‌توانید از مداد شمعی، آبرنگ، گواش یا مداد رنگی استفاده کنید. استفاده از گل‌های پارچه‌ای آماده کوچک و روبان و چسباندن آنها روی تخم‌مرغ‌ها هم می‌تواند روشی جالب و در عین حال ساده برای تزئین تخم‌مرغ‌های سفره هفت‌سین باشد.

اگر بخواهید تخم‌مرغ‌ها را به دورنگ متفاوت رنگ‌آمیزی کنید می‌توانید قسمت‌هایی از آنها را با نوارهای کاغذ کشی بپوشانید، سپس آنها را رنگ‌آمیزی کنید. در مرحله بعد کاغذهای کشی را باز کرده و دوباره تخم‌مرغ‌ها را در ظرف محتوای رنگی دیگر قرار دهید. برای تزئین سطح تخم‌مرغ‌ها می‌توانید پس از رنگ‌آمیزی دانه‌های تسبیح، سکه‌های قدیمی یا حتی دکمه‌های کوچک رنگی که در خانه دارید، آنها را روی تخم‌مرغ‌ها بچسبانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها