جاده‌های کشور برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شد. با کلید خوردن طرح نوروزی پلیس راه از روز گذشته تیم‌هایی از سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، نیروی انتظامی، اورژانس، شرکت‌های امداد خودرویی و تیم‌های کارشناسی بیمه در جاده‌های سراسر کشور مستقر شدند تا با خدمات‌رسانی بموقع شرایط سفر ایمنی و بی‌خطری را برای مسافران نوروزی فراهم کنند.
کد خبر: ۴۶۲۹۷۰

استقرار بازرسان نامحسوس در جاده‌ها، حضور 1150 اکیپ راهداری در جاده‌ها، راه‌اندازی پاسگاه‌های پلیس راه روستایی، همکاری 10 میلیون همیار پلیس و... از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در طرح نوروزی امسال پلیس راه در جاده‌های کشور است.

100 هزار بازرس نامحسوس در جاده‌ها

نوروز امسال بیش از 100 هزار بازرس نامحسوس به طور شبانه‌روزی در تمام جاده‌های کشور رفتارهای ترافیکی رانندگان را رصد کرده و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهند کرد.

به گزارش جام‌جم، رییس پلیس راهور ناجا روز گذشته در رزمایش ترافیکی نوروز 91 که اجرای آن از امروز در جاده‌های سراسر کشور آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: همچون سال‌های گذشته برای برقراری امنیت و رفاه مردم در سفرهای نوروزی امسال بیش از نیم میلیون نفر از سازمان‌های مرتبط با این موضوع سازماندهی شده‌اند و در طول اجرای این طرح ارائه خدمت می‌کنند.

سردار اسکندر مومنی از پیش‌بینی بیش از 10 هزار تیم خودرویی در سراسرکشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و افزود: علاوه بر این سازمان، امداد و نجات هلال‌احمر نیز با 1200 تیم خودرویی، اورژانس کشور با 4200 تیم خودرویی، امداد خودروی سایپا با 1800 تیم و امدادخودروی ایران نیز با 1182 تیم خودرویی در جاده‌های سراسر کشور مستقرخواهند شد.

مومنی با اشاره به استقرار همه تیم‌های طرح نوروزی در جاده‌های کشور از عصر روز گذشته گفت: بیش از 10 میلیون همیار پلیس نیز تلاش می‌کنند تا سفرهای نوروزی با کمترین خسارت و آسیب انجام شود.

رییس پلیس راهور ناجا از مسافران نوروزی درخواست کرد در رانندگی شتاب نداشته باشند و دو تا سه برابر زمانی را که در شرایط عادی برای یک مسیر نیاز دارند، صرف مسافرت کنند.

1150 اکیپ راهداری در جاده‌ها

41 میلیون جابه‌جایی از طریق حمل‌و نقل جاده‌ای در نوروز سال 90 انجام شد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در نوروز 91 به 46 میلیون برسد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در رزمایش ترافیکی نوروز 1391 این را هم گفت که با احتساب سایر سامانه‌های جابه‌جایی زمینی، دریایی و هوایی، پیش‌بینی می‌شود شمار جابه‌جایی از طریق حمل و نقل عمومی در نوروز 91، به 100 میلیون مورد برسد.

شهریار افندی‌زاده با بیان این‌که وزارت راه همه امکانات خود را در اختیار طرح نوروزی قرار داده است، گفت: 1157 اکیپ راهداری با بیش از 11 هزار و 500 نیروی راهدار، در راه‌های سراسر کشور مستقر می‌شوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به این‌که گشت‌های راهداری در تمامی ایام طرح نوروزی به طور مرتب در جاده‌ها حضور دارند، افزود: امسال تلاش شده که سهم حمل و نقل عمومی در حمل و نقل جاده‌ای قابل توجه باشد.

افندی‌زاده ابراز امیدواری کرد امسال شاهد کاهش تصادفات و افزایش رضایتمندی مردم و روال عادی سفرهای نوروزی باشیم.

تردد خودروهای دارای جریمه بالای یک میلیون؛ ممنوع

ماموران پلیس راهور در نوروز با استفاده از سیستم‌های آن‌لاین وضعیت جریمه‌های رانندگان متخلف را رصد کرده و در صورتی که راننده‌ای دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان باشد از تردد خودرو جلوگیری می‌کنند.

رییس پلیس اجرائیات راهور با توصیه به رانندگان برای دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی و پرداخت دیون دولت قبل از نوروز گفت: اگرچه همزمان با ابلاغ قانون جدید رانندگی، پلیس خودروهایی را که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارند، شناسایی و توقیف کرده است؛ اما رانندگان قبل از سفرهای نوروزی و برای جلوگیری از توقیف خودرو برگه خلافی خود را دریافت و در صورتی که مبلغ آن به یک میلیون تومان رسیده است، آن را پرداخت کنند.

سرهنگ مرتضی دهقانی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به پنج تخلف بزرگ رانندگی در کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون 9 میلیون و 230 هزار قبض جریمه برای نبستن کمربند ایمنی در کشور صادر شده است و بیشترین تخلف رانندگی در کشور مربوط به نبستن کمربند ایمنی است.

به گفته وی تاکنون 9 میلیون و 230 هزار برگ جریمه به دلیل نبستن کمربند ایمنی در کشور صادر شده است.

سرهنگ دهقانی تصریح کرد: تردد غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد با صدور پنج میلیون و 420 هزار قبض جریمه دومین تخلف رانندگی در کشور است، همچنین در این مدت چهارمیلیون و 230 هزار قبض جریمه برای ایستادن در محل ممنوع صادر شده است.

رییس پلیس اجرائیات راهور با بیان این‌که استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسواران با صدور سه میلیون و 790 هزار قبض جریمه در رتبه چهارم تخلفات رانندگی قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون 3 میلیون قبض جریمه نیز برای تجاوز از  سرعت مجاز صادر شده است.

طرح ترافیک تا 28 اسفند اجرا می‌شود

به گفته رییس پلیس راهور تهران طرح ترافیک و زوج و فرد تا روز 28 اسفند در سراسر تهران اجرا می‌شود و ماموران بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کنند.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با مهر افزود: اجرای این طرح از روز 29 اسفند تا 13 فروردین سال آینده متوقف شده و پس از آن بار دیگر اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: رانندگان از روز چهاردهم فروردین سال آینده باید دارای آرم طرح ترافیک سال 91 باشند و از تردد خودروهای بدون آرم جلوگیری می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران در مورد تمدید مهلت استفاده از آرم‌های سال 90 در سال آینده نیز گفت: برابر هماهنگی با شهرداری تهران کار توزیع آرم‌های سال 91 هم اکنون آغاز شده است و برنامه‌ای برای تمدید مهلت نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها