براساس این طرح که اجرای آن عملا آغاز شده، بیت المقدس بطور کامل یهودی شده و 60 درصد کرانه باختری نیز اشغال می شود

نقشه صهیونیست‌ها برای محو کامل فلسطین

در حالی که این روزها اعراب کنفرانس‌های متعددی در دفاع از بیت‌المقدس برگزار می‌کنند که کمتر نتیجه‌ای عملی به همراه دارد، مقامات رژیم صهیونیستی پرده از اسراری برمی‌دارند که نشان می‌دهد آنها خواب‌های آشفته‌تری را برای از بین بردن کامل هویت اسلامی بیت‌المقدس و محو موجودیت فلسطینی‌ها در این مناطق دیده‌اند.
کد خبر: ۴۶۰۴۹۰

به گزارش العالم از بیت‌المقدس، منابع رسانه‌ای در رژیم صهیونیستی در همین خصوص بتازگی از نقشه‌ای جدید برای محو موجودیت فلسطین و پایان دادن به کشمکش با فلسطینیان پرده برداشته‌اند. بر اساس این نقشه، مناطق فلسطینی موسوم به (ج) به اراضی اشغالی تحت سلطه رژیم صهیونیستی الحاق می‌شود و حکومت خودگردان با اختیاراتی محدود فقط بر بخش اندکی از فلسطین حاکمیت نمایشی خواهد داشت. همچنین طبق این طرح قرار است در آینده غزه به مصرسپرده شود. گفته می‌شود طراح این نقشه، نفتالی بنت، مشاور سابق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مدیر کنونی شهرک‌های صهیونیست‌نشین است.

نقشه خطرناک

مجموعه مناطق موسوم به (ج) که براساس نقشه یادشده به رژیم صهیونیستی الحاق می‌شود، شامل بیش از 60 درصد اراضی کرانه باختری است و در صورت اجرای آن، حق بازگشت فلسطینی‌ها به این مناطق برای همیشه به فراموشی سپرده خواهد شد. با این که طرح مذکور در عرصه بین‌المللی پذیرفته نخواهد شد، اما بنت معتقد است این راه حل به مثابه قرار دادن جامعه جهانی در برابر عمل انجام شده خواهد بود که می‌توان در آینده آن را تثبیت کرد. جمال جمعه از فعالان ستاد مردمی مقابله با شهرک‌سازی‌ها و ساخت دیوار حایل در این باره به شبکه خبری العالم گفت: نفتالی بنت یک صهیونیست افراطی است که همواره طرفدار راه‌حل‌های نژادپرستانه بوده است. او راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد که در نهایت به کوچاندن فلسطینی‌ها می‌انجامد. وی افزود: اختصاص 60 درصد از اراضی کرانه باختری برای ایجاد شهرک‌های صهیونیست‌نشین و به جا ماندن فقط 40 درصد از کرانه باختری برای فلسطینی‌ها به این معنی است که طبق این نقشه شوم در آینده نه چندان دور دیگر اثری از فلسطینی‌ها در این سرزمین نخواهد بود.

طرح بنت در واقع به ایده‌هایی محض محدود نمی‌شود بلکه طرحی همه‌جانبه برای عملی‌سازی در سطح میدانی است. برای تحقق این نقشه، در حال حاضر هر روز بخشی از اراضی کرانه باختری به بهانه ساخت دیوار حایل و شهرک‌سازی مصادره می‌شود و باریکه غزه نیز روز به روز از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به مصر نزدیک‌تر می‌گردد.

پایان کنفرانس دوحه

در چنین شرایطی، روز گذشته ششمین کنفرانس حمایت از بیت‌المقدس با تاکید کشورهای عربی و اسلامی بر ضرورت لغو تحریم غزه و محکوم کردن اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی به کار خود پایان داد. این کنفرانس که به مدت 3 روز و با حضور 400 تن از نمایندگان احزاب سیاسی، سازمان‌های مدنی و رهبران مذهبی مسلمان و مسیحی از کشورهای عربی و اسلامی در دوحه پایتخت قطر برگزار شده بود دیروز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. در همین رابطه اسماعیل هنیه، نخست وزیر منتخب دولت فلسطین تاکید کرد کنفرانس دوحه نشانگر آگاهی امت اسلام از توطئه‌های دشمن صهیونیستی علیه قدس اشغالی و قداست این شهر است. کنفرانس دوحه در جریان کار خود از سازمان ملل درخواست تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی وضع بیت‌المقدس کرد، اما هنوز دراین باره اقدامی نشده است.

در بیانیه پایانی این نشست از امت‌های عرب و مسلمان و رهبران آنها خواسته شد برای لغو تحریم ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه اراضی فلسطینی بویژه نوار غزه وارد عمل شوند. دراین بیانیه حفاری‌های رژیم صهیونیستی در مجاورت مسجدالاقصی به ویژه در مناطق جنوبی و غربی این مسجد و تلاش این رژیم برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس و ورود به املاک مربوط به دفتر اوقاف اسلامی محکوم شد. شرکت‌کنندگان در این نشست، بیت‌المقدس را نماد اجماع امت مسلمان دانسته و پیروزی در رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی را مستلزم حفظ وحدت مسلمانان توصیف‌کردند.

همچنین قرار است 14 اسفند کنفرانس دیگری تحت‌عنوان «قدس پایتخت فلسطین» در لبنان تشکیل شود. به گزارش فارس، کنفرانس « قدس، پایتخت فلسطین، عرب و مسلمانان» با حضور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیروت برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها