رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: 50 درصد تلفات تصادفات به دلیل ضربه به سر است‏.
کد خبر: ۴۵۹۹۵۶

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی در سی و دومین جلسه کمیته عملیات و اجرای مقررات با موضوع طرح ترافیک نوروز 91 با اشاره به کاهش سه هزار نفری کشته‌ها در 10 ماهه سال جاری، اظهار کرد: هر چند هنوز میزان سوانح و حوادث در کشور بالاست اما این میزان کاهش کشته تصادفات رانندگی بسیار افتخارآمیز است.

وی با اعلام کاهش 14.2 درصدی تلفات حوادث راهنمایی و رانندگی افزود: این کاهش علیرغم افزایش یک میلیون و 465 هزار دستگاه خودرو و یک میلیون و 670 هزارنفری افرادی که گواهینامه دریافت کردند در 10 ماهه نخست سال جاری اتفاق افتاده است.

رییس پلیس راهور ناجا با اعلام آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند، گفت: این طرح با همکاری پلیس و دیگر ارگان‌ها از جمله اورژانس، پزشکی قانونی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، شرکت‌های خودروسازی و غیره ارجاع شده و تا 15 فروردین‌ به طول می‌انجامد و ضمن اینکه در این طرح نیم‌میلیون ‌نفر برای ارائه خدمت در بخش های مختلف به مردم سازماندهی شده‌اند.

سردار مومنی با اعلام برگزاری رزمایش سراسری پلیس راهور با یکی از دستگاه‌های پلیس راهور و دیگر دستگاه ‌های مرتبط در 24 اسفند در کشور، گفت: این رزمایش برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر و احراز آمادگی برای برگزاری طرح ترافیک نوروز 91 برپا می‌شود.

وی افزود: علیرغم برگزاری طرح ترافیک نوروز 91 از 25 اسفندماه این طرح توسط برخی ارگان‌های مجری از ابتدای اسفندماه آغاز شده است چنانکه مشاهده می‌شود به خاطر انجام خریدهای نوروزی شاهد ترافیک در معابر درون‌شهری و ساماندهی این ترافیک هستیم.

سردار مومنی اضافه کرد: آمار مربوط به تصادفات و تلفات نوروز 91 تنها توسط پزشکی قانونی اعلام می‌شود و این موضوع به خاطر پرهیز از تشدد در اداره آمارها است.

رییس پلیس راهور ناجا با اعلام توقف تمامی عملیات‌های اجرایی مربوط به احداث و بازسازی درمعابر درون و برون‌شهری تا 25 اسفند 90، تاکید کرد: تنها عملیات‌های اجرایی می‌ماند که خللی در رفت‌وآمدها و بار ترافیکی ایجاد نکنند.

رییس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اعلام تشکیل کمیته هماهنگی طرح نوروز 91 برای نخستین‌بار در کشور، اظهار کرد: نماینده تام‌الاختیار از تمام دستگاه‌های مجری در این کمیته حاضر است تا در هنگام وقوع حوادثی نظیر بارش‌های سنگین برف یا ریزش سنگ یا وقوع ترافیک بتوانند در کمترین زمان ممکن تصمیم‌گیری کرده و اطلاع‌رسانی مناسب را داشته باشند و این موضوع از هرگونه همپوشانی در وظایف جلوگیری می‌کند.

سردار مومنی با اشاره به حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه در ایام نوروز در معابر برون ‌شهری، گفت: این نمایندگان به افرادی که مهلت بیمه آنها به پایان رسیده خدمات لازم را ارائه می‌دهند و در کمپ‌ها و نزدیکی پاسگاه‌ها حاضر می‌شوند.

وی با اعلام برگزاری همایش بزرگ پلیس‌یاران در 21 اسفند، گفت: بیش از نیم میلیون نفر پلیس‌یار در طرح نوروزی 91 به پلیس راهور کمک می‌کنند و این افراد نماینده پلیس در درون خودروها هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در تشریح اولویت‌های پلیس در نوروز 91 تاکید کرد: کنترل سرعت در معابر برون‌شهری، استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان و جلوگیری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی از اولویت‌های پلیس در نوروز 91 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها