بخش لواسانات که به شمال تهران نیز معروف است، با آن‌که در جوار پایتخت قرار دارد، اما مردمش بشدت از کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی رنج می‌برند.
کد خبر: ۴۵۹۰۹۴

لواسان در 25 کیلومتری شمال شرقی تهران، در دامنه کوه‌های البرز و در ارتفاع 1600 متری سطح دریا واقع شده است.

‏به گزارش مهر، این بخش از شهرستان شمیرانات که در جوار پایتخت قرار دارد و به لحاظ گردشگری و توریستی بسیار پرطرفدار است، تا جایی که حتی برخی این منطقه را شمال تهران نامیده‌اند ولی متأسفانه با تمام اینها مردم منطقه از کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی رنج می‌برند.

یکی از ساکنان بخش لواسانات در این مورد اظهار کرد: در این بخش، ما از داشتن سالن ورزشی که می‌تواند کمترین خواسته مردم باشد محروم بودیم که بتازگی یک سالن ورزشی افتتاح شد که تا مدت‌ها پس از افتتاح نیز بلااستفاده بوده است.

این فرد از نداشتن پارک کودک در این بخش اظهار تأسف کرد و گفت: در بخش لواسانات پارک بازی کودک وجود ندارد و برای بازی کودک باید تا گلندوک یا بومهن رفت و آمد کرد.

به گفته این شهروند در حالی که این منطقه علاوه بر تعطیلات عید و تابستان، در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است، ولی حتی یک سرویس بهداشتی عمومی که جز و امکانات ابتدایی و اولیه هر منطقه است، نیز در اینجا وجود ندارد.

وی با اشاره به نبود امکانات بهداشتی در منطقه گفت: بخش لواسانات با وجود توریستی بودن، پزشک شبانه روزی مستقر در منطقه نداشته و تنها یک پزشک به صورت زمانی محدود از هشت صبح تا دو بعدازظهر غیر از جمعه‌ها در درمانگاه منطقه حضور دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها