خط تولید انبوه سامانه موشک کروز دریایی ظفر روز گذشته همزمان با چهارمین روز از ایام‌الله دهه فجر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح و نخستین سری از این نوع سامانه تحویل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۴۵۵۸۷۶

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، وزیر دفاع در مراسم تحویل این موشک‌ها به نیروی دریایی سپاه که با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی، فرمانده این نیرو برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: موشک کروز دریایی ظفر یک موشک ضدکشتی، کوتاه‌برد و راداری است که قادر است اهداف کوچک و متوسط را با دقت بسیار بالا هدف قرار داده و منهدم کند.

سردار وحیدی، قابلیت نصب روی انواع شناورهای سبک و تندرو، وزن کم با قابلیت ضد جنگ الکترونیک بالا و قدرت تخریب فوق‌العاده را از ویژگی سامانه موشک کروز دریایی ظفر ذکر کرد. وی افزود: این سامانه کاملا بومی و به دست توانمند متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضا طراحی و ساخته شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: موشک ظفر پس از شلیک با کاهش ارتفاع به مرحله کروز رسیده تا از دید دشمن پنهان بماند و در مرحله پایانی پس از کشف هدف در ارتفاع پایین هدف را منهدم می‌کند.

سردار وحیدی با اشاره به سرعت عملیات و قابلیت‌های تاکتیکی این سامانه گفت: موشک ظفر قادر است هر 3 ثانیه به صورت تکی و چندتایی اهداف را مورد اصابت قرار دهد.

وی، طراحی، ساخت و تولید انبوه سامانه موشک کروز دریایی ظفر را ظفرمندی دیگری برای صنایع هوافضای وزارت دفاع و سلاح جدیدی توصیف کرد که توانمندی عملیاتی و قدرت تحرک و چابکی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها