آغاز طرح توسعه نیروگاه شازند بزودی

معاون مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران گفت: طرح توسعه نیروگاه شازند با استفاده از ظرفیت و توان نیروهای بومی درآینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۴۵۲۵۲۹

به گزارش ایرنا، مصطفی علی ربانی عصرچهارشنبه در بازدید از نیروگاه شازند افزود: طرح توسعه نیروگاه شازند با هدف تامین بخشی از نیاز شبکه برق کشور با اولویت استان مرکزی و استان های همجوار در دو واحد 325 مگاواتی به ظرفیت کل 650 مگاوات احداث می شود.

وی، با بیان اینکه بیشتر نیروهای کنونی شاغل نیروگاه شازند بومی هستند، افزود: این اصل در طرح توسعه این نیروگاه لحاظ شده و در راستای کاهش بیکاری در این منطقه توصیه های لازم در جهت جذب نیروی بومی در دستور کار قرار گرفته است.

ربانی تصریح کرد: طرح توسعه نیروگاه شازند درحال حاضر در مرحله نقشه برداری است و از ابتدای سال جدید با جذب نیروی انسانی بومی فعالیت گسترده ای را آغاز و در پنج سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران اضافه کرد: این طرح یکی از پروژه های طرح پنج هزار مگاوات توسعه نیروگاههای بخاری کشور است که هزینه احداث آن 614 میلیارد تومان است.

عملیات اجرایی نیروگاه بخاری شازند در چهار واحد 325 مگاواتی با مجموع ظرفیت یکهزار و 300 مگاوات در اواخر سال 1374 آغاز شده که طبق برنامه زمان بندی شده،‌ واحد نخست و دوم آن در سال 79 و دو واحد سوم و چهارم نیز در سال 80 وارد مدار شده است که با افزودن این دو واحد مجموع ظرفیت نیروگاه شازند در سال 1395به یکهزار و 950 مگاوات خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها