دستور اخراج 200 دیپلمات آمریکایی از خاک پاکستان

وزارت امور خارجه پاکستان با ارسال یادداشتی به سفارت آمریکا در اسلام‌آباد، خواستار ترک بیش از 200 دیپلمات آمریکایی طی مدت معین شد. به گزارش فارس، برخی منابع دولتی به رسانه‌ها اعلام کردند که پاکستان با به تنگ آمدن از رفتار غیرقانونی دیپلمات‌های آمریکایی و سفر آنان به مناطق مختلف بدون در نظر گرفتن قوانین این کشور، به‌ طور رسمی از سفارت آمریکا خواسته است بیش از 200 دیپلمات خود را ظرف مدت 30 تا 40 روز از خاک این کشور خارج کند.
کد خبر: ۴۵۲۴۰۹

روزنامه امت چاپ پاکستان نیز در گزارشی اعلام کرده کامرون مونتر، سفیر آمریکا که در تعطیلات به سرمی‌برد برنامه تعطیلات خود را لغو کرده و به‌ منظور رسیدگی به این مساله در حال بازگشت به سفارت است.در این میان اخبار ضدونقیضی هم به گوش می‌رسد به طوری که سفارت آمریکا با تکذیب این خبر اعلام کرده که هیچ‌گونه یادداشت و پیغام مکتوبی در زمینه اخراج دیپلمات‌های آمریکایی دریافت نکرده است. با این حال روزنامه امت ارسال یادداشت رسمی به سفارت آمریکا و تقاضای خروج دیپلمات‌های آمریکایی ظرف 30 تا 40 روز را قطعی می‌داند. این منبع نوشته است پاکستان حاضر نیست کمک لجستیک دیپلمات‌های آمریکایی را به هر قیمتی قبول کند. صدها دیپلمات آمریکایی با هدف لجستیک و آموزش کادر نظامی پاکستان در اسلام‌آباد مستقر هستند و قرار بود در همین شهر به فعالیت و کمک‌های لجستیک خود ادامه دهند و اگر قصد سفر به سایر شهرهای پاکستان را دارند وزارت کشور را در جریان بگذارند، اما دیپلمات‌های آمریکایی بدون در جریان گذاشتن مراجع ذی‌ربط پاکستانی به طور غیرقانونی و مخفیانه به نقاط مرزی و شهرهای پیشاور و لاهور سفر می‌کنند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند روز گذشته بر اثر انفجار بمب در میان جمعی از عزاداران حسینی در شهر خانپور در منطقه رحیم یارخان ایالت پنجاب، دستکم 8 نفر شهید و بیش از 30 نفر زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها