امیر میرزایی‌حکمتی جاسوس دستگیر شده‌ آمریکایی ایرانی‌تبار به اعدام محکوم شد. این جاسوس دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا (سیا) که چندی پیش از سوی وزارت اطلاعات دستگیر و اعترافات تلویزیونی‌اش نیز پخش شد، پس از محاکمه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی در ششم دی ماه، به اعدام محکوم شده است.
کد خبر: ۴۵۱۴۰۸

به گزارش ایسنا، دادگاه بدوی،‌ میرزایی‌حکمتی را به جرم همکاری با دولت آمریکا و سرویس اطلاعاتی جاسوسی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران محارب و مفسد فی‌الارض شناخته و از این رو به اعدام محکوم کرده است.

دفتر سخنگوی قوه قضاییه دراین باره گفت: حکم صادره به وکیل متهم ابلاغ شده اما این حکم در دیوان عالی کشور قابل اعتراض است.حکمتی 28 ساله و مقیم ایالت میشیگان است که چندی قبل توسط ماموران وزارت اطلاعات به اتهام همکاری با سازمان سیا بازداشت شده بود.

او پس از قرائت کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در جلسه‌ محاکمه به دفاع از خود پرداخت و ضمن اقرار به جرم ارتکابی، مدعی شد فریب خورده و قصد ضربه زدن به کشور را نداشته است.

حکمتی در اعترافاتش گفته است در سال 2001 وارد ارتش آمریکا شده و قصد داشته با نفوذ به وزارت اطلاعات ایران، آن را فریب دهد.

همچنین براساس اعلام وزارت اطلاعات، امیر حکمتی از تحلیلگران سازمان سیا بوده و سابقه فعالیت در واحدهای اطلاعاتی ارتش آمریکا در عراق و افغانستان را دارد.

پس از اعلام خبر دستگیری این جاسوس ایرانی تبعه آمریکا، کاخ سفید بدون توجه به اظهارات این شهروندش، خواستار آزادی فوری امیر میرزا حکمتی شد و در عین حال از تهران خواست تا امکان دسترسی به او از طریق سفارت سوئیس را فراهم آورد.

اعلام خبر برگزاری دادگاه حکمتی و صدور حکم اعدام برای وی،‌ واکنش وسیعی در رسانه‌های غربی داشت.

همان طور که انتظار می‌رفت رسانه‌های غربی واکنش‌های تندی به این حکم نشان داده و به فرافکنی پرداختند.این در حالی است که میرزایی‌حکمتی در جلسه دفاع از خود ضمن اقرار به انگیزه‌اش برای نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سازمان جاسوسی سیا، اظهار کرد: من در این ماموریت فریب سازمان جاسوسی آمریکا را خوردم و با ماموریت نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به منبع خبری برای سیا وارد ایران شده بودم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها