مدیرکل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر، حذف متادون از مراکز درمانی ترک اعتیاد صحت ندارد و درمان نگهدارنده با متادون یکی از روشهای موثر در ترک معتادان است که اثربخشی آن ثابت شده است.
کد خبر: ۴۵۱۲۱۴

باقر صابری زفرقندی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هیچ گونه برنامه‌ای مبنی بر حذف متادون از چرخه درمان کشور وجود نداشته و ندارد.

وی افزود: درمان با داروهای آکوستیک از جمله درمان نگهدارنده‌ها با متادون یکی از روش‌های درمانی برای گروه‌های تعریف شده معتادان است و اثر بخشی آن در ایران و سایر کشورها بر اساس شواهد علمی به اثبات رسیده است.

مدیرکل درمان، بازپروری و حرفه آموزی تأکید کرد: بدیهی است انعکاس اخبار تأئید نشده که در روند طبیعی درمان افراد خلل ایجاد می‌کند نیز نباید صورت گیرد و رسانه‌های جمعی در این زمینه وظیفه مضاعف دارند.

پیش از این، عباسعلی ناصحی، مدیرکل سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، از توقف عرضه قرص‌های متادون به مراکز درمان اعتیاد به دلیل ورود این داروها از این مراکز به بازار آزاد، خبر داده بود.

به گفته ناصحی متادون تقلبی نیز که در کارگاه‌های داخل کشور به شکل غیر قانونی ساخته و روانه بازار می‌شود. همچنین مقداری از متادون از مراکز ترک اعتیاد به بازار آزاد وارد شده که برای جایگزینی آن از شربت متادون استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها