شمار سالمندان کشور پنج میلیون نفر

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 80 درصد سالمندان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و در ایران حدود پنج میلیون سالمند وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۱۱۹۶

پریسا طاهری در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: دنیا به سمت پیر شدن می‌رود و تعداد افراد کمتر از پنج سال سیر نزولی دارد و میزان سالمندان رو به افزایش است.

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش سالمندی در کشورهای پیشرفته طی 100 تا 200 سال اتفاق افتاده است در حالی که در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران این سیر در 30 تا 40 سال رخ داده است و به قولی سونامی خاموش در ایران اتفاق می‌افتد.

طاهری گفت: با رشد سالمندی بروز بیماری‌های همراه سالمندان هم افزایش می‌یابد لذا دراین خصوص باید برنامه‌ریزی کرد.

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت به جمعیت پنج میلیونی سالمندان در کشور اشاره کرد و افزود: با این وجود متخصصان طب سالمند در کشور بسیار کم است و نیاز به این متخصصان بسیار لازم است زیرا در سال 2050 بین 21 تا 26 درصد جمعیت کشور سالمند خواهند بود.

وی با توجه به شعار سال 2012 سازمان بهداشت جهانی که «سلامت و سالمندی» است، گفت: باید بر عزت اجتماعی، جسم و روان سالمندان توجه خاص داشت و ارتقای عزت اجتماعی سالمندان بسیار مهم است.

طاهری گفت: با ایجاد و پرورش طب سالمندان باید در توانمندسازی سالمندان تلاش کنیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها