رامنی، برنده اولین انتخابات درونی جمهوریخواهان

در نخستین رای گیری مقدماتی برای انتخاب نامزد مورد علاقه اعضا و هواداران حزب جمهوریخواه آمریکا برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال‌جاری میلادی که در ایالت آیووا صورت گرفت، میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست، با اکثریت تنها 8 رای توانست از ریک سانتوروم، سناتور سابق و نزدیک‌ترین رقیب خود، پیشی بگیرد. به گزارش الجزیره، رامنی 30 هزار و 15 رای و سانتوروم 30 هزار و 7رای را به خود اختصاص دادند. در این رای‌گیری بیش از 120 هزار عضو و هوادار حزب جمهوریخواه شرکت داشتند و رامنی و سانتوروم هرکدام حدود 25 درصد آرا را کسب کردند.
کد خبر: ۴۵۰۴۱۸

ران پاول با کسب 26 هزار و 219 رای و به عبارت دیگر 21 درصد آرا، در جایگاه سوم قرار گرفت. از سوی دیگر، ریک پری، فرماندار ایالت تگزاس که در این انتخابات در رتبه پنجم قرار گرفت به حامیان خود اعلام کرد قصد دارد به تگزاس بازگشته و ادامه روند شرکت خود در رقابت‌های ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار دهد. در شرایطی که به نظر می‌رسد پری به طور ضمنی از ادامه شرکت در رقابت‌های نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا صرف‌نظر کرده، سخنگوی این نامزد جمهوریخواه در این ارتباط اعلام کرد هنوز چیزی مشخص نیست و ما باید به تگزاس برگردیم و این موضوع را بررسی کنیم.

این در حالی است که جان هانتسمن، کاندیدای جمهوریخواه و فرماندار پیشین ایالت یوتا، رقابت در آیووا را مهم نمی‌داند و به جای تلاش جدی در این ایالت، به نیوهمشایر سفر کرده است . پس از آیووا، ایالت نیوهمشایر رای‌گیری بعدی انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان را در روز ۱۰ ژانویه برگزار خواهد کرد.

سناتور جان مک کین، رقیب باراک اوباما در انتخابات دوره پیش جمهوریخواهان، در آیووا رتبه چهارم را کسب کرده بود اما سرانجام توانست با پیروزی در ایالت‌های دیگر، نامزدی حزبش به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها