«شیر تلخ» به کارگردانی ناصر ضمیری به عنوان اثر برگزیده نمایش داده شد

افتتاح ششمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی

شامگاه یکشنبه ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی افتتاح شد. این مراسم با حضور برخی اهالی سینما و بدون حضور مازیار رضاخانی، دبیر جشنواره در تالار شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۰۰۴۹

محمدرضا اصلانی، رئیس هیات انتخاب داوران و عضو داوران بخش ملی جشنواره اولین سخنران این مراسم بود. او گفت: شعر به عنوان یک اندیشه می‌تواند در هنر مدرن و بخصوص در سینما الگو باشد.

به اعتقاد این کارگردان، متاسفانه در کمتر کشوری در آسیای شرقی، خاورمیانه و حتی جهان می‌توان بانوان فیلمسازی را پیدا کرد که به سینما، نگاهی جهانی داشته باشند. به همین دلیل حضور بانوان فیلمساز در کشور ما یک حرکت خودجوش بوده و این واقعیتی عینی است.

اصلانی با اشاره به دوره‌های پیشین این جشنواره گفت: این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره‌های موضوعی مهم تر است و همه اقشار روشنفکر این کشور باید نسبت به این جشنواره توجه داشته و حمایت، توجه و پشتیبانی خود را در این زمینه نشان دهند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره، فیلم برگزیده این دوره با نام «شیر تلخ» به کارگردانی ناصر ضمیری به نمایش گذاشته شد.

همچنین در پایان مراسم، کیک جشنواره توسط محمدرضا اصلانی و هنگامه قاضیانی بریده شد و پوسترهای بخش ملی و بین‌الملل جشنواره نیز رونمایی شدند.

ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی با رویکرد «حجاب و نقش زن در تحـکیم خانواده» از ۱۱ تا ۱۵ دی‌ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها