ناظران اتحادیه عرب در سوریه می‌مانند

پس از آن‌که پارلمان عربی خروج ناظران اتحادیه عرب از سوریه را خواستار شد، این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد ناظران همچنان در سوریه مانده و به کار خود ادامه می‌دهند. به گزارش مهر، روز یکشنبه پارلمان عربی در بیانیه‌ای از اتحادیه عرب خواست که فورا ناظران خود را از سوریه خارج کند. پارلمان عربی دارای 88 عضو است و یک کمیته مشورتی به حساب می‌آید که مستقل از اتحادیه عرب فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۴۵۰۰۰۱

اتحادیه عرب هفته گذشته 60 ناظر برای نظارت بر اوضاع سوریه به این کشور اعزام کرد و قرار است هفته جاری نیز 40 ناظر دیگر به سوریه اعزام کند. به گزارش فارس، یک مقام بلندپایه اتحادیه عرب گفت برخلاف خبرسازی‌های موجود، کار ناظران عرب در سوریه طبق پروتکل اتحادیه عرب در جریان است و مدت ماموریت آنان نیز یک ماه خواهد بود. به گزارش سی‌ان‌ان، عدنان الخضیر، معاون دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس اتاق عملیات هیات ناظران سوریه در قاهره، اعلام کرد کار میدانی هیات ناظران طبق برنامه پروتکل اتحادیه عرب پیش می‌رود. از سوی دیگر محمد احمد الدابی شایعات منتشر شده درباره تک‌تیراندازها در سوریه را تکذیب و تاکید کرد که ناظران هیچ تک‌تیراندازی در شهر درعا مشاهده نکرده‌اند. پس از آن‌که حقایق وضعیت سوریه و حضور گروهک‌های مسلح در سوریه از زبان ناظران بیان شد، مخالفان دمشق پیشاپیش ماموریت ناظران را شکست‌خورده دانسته و تلاش کردند آنان را از سوریه خارج کنند.

در یک تحول دیگر دیروز فاش شد انگلیس در حال آماده کردن خود برای آغاز درگیری دیگری مشابه با لیبی در سوریه است که می‌تواند بزرگ‌تر و خونین‌تر از نبرد علیه رژیم معمر قذافی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها