چهره فینالیست‌های جام حذفی فردا با انجام 2 بازی در بوشهر و تهران مشخص می‌شود

مظلومی به فتح اولین جام با استقلال می‌اندیشد

برای استقلالی‌ها شاید قهرمانی در جام حذفی امسال به اندازه پیروزی بر پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم ‌نهایی هیجان‌انگیز نباشد، اما به هر حال شرایط این تورنمنت ایجاب می‌کند که بعد از آن شهرآورد مهیج، آبی‌ها در ورزشگاهی که احتمالا پر از سکوهای خالی خواهد بود به مصاف تیم دسته اولی شهرداری یاسوج بروند.
کد خبر: ۴۴۹۰۷۷

این بازی ساعت 30‌/‌16 فردا (جمعه) برگزار می‌شود و استقلالی‌ها امیدوارند در یک بازی کم دردسر به روند رویایی خود در این فصل تداوم بخشیده و با پیروزی بر شهرداری به فینال جام حذفی صعود کنند. آنها که پیش از این نیم فصل اول لیگ برتر را با صدرنشینی مطلق به پایان رسانده‌اند برای رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی تیم‌های دسته اولی شیرین فراز، دسته دومی سایپا مهرکرج و لیگ برتری پرسپولیس را از پیش‌رو برداشته‌اند که البته 2 پیروزی آخر آنها در وقت‌های اضافی به دست آمده است.

استقلالی‌ها حالا برای فینالیست شدن در ورزشگاه آزادی با تیمی بازی می‌کنند که تمام شگفتی‌سازی‌اش در جام حذفی برمی‌‎گردد به بازی در ورزشگاهی که حریف اصلی رقبا بود؛ ورزشگاه تختی یاسوج.

تیم شهرداری خیلی امیدوار بود که بازی با استقلال هم در این ورزشگاه برگزار شود تا فرصتی ایده‌آل برای تداوم شگفتی‌سازی آنها در رقابت‌های امسال جام حذفی فراهم شود، اما قرعه با این تیم نامهربان بود.شهرداری یاسوج که در لیگ دسته اول حال و روز چندان خوشی ندارد و با 4 پیروزی از 12 بازی، در مکان نهم جدول 14 تیمی گروه ب این رقابت‌ها ایستاده است، برای این بازی فقط یک مزیت نسبت به استقلالی‌ها دارد؛ انگیزه بیشتر که آن هم ناشی از بازی در ورزشگاه آزادی، تقابل با تیم بزرگی چون استقلال و البته پخش مستقیم بازی از شبکه سراسری است!

با اتکا به همین موارد و البته غیر قابل پیش بینی بودن فوتبال، سرمربی شهرداری یاسوج مدعی است تیمش توان شکست استقلال در تهران را دارد. جمشید غدیری که کمتر از 10 روز پیش به صورت غیرمنتظره‌ای جانشین عباس چمنیان شد، در آستانه بازی حساس تیمش در نیمه نهایی جام حذفی، با بیان این‌که بازی کردن برابر قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر، انگیزه مضاعفی را به بازیکنان شهرداری یاسوج می‌دهد، گفت: « هدف‌مان این است با حداکثر توان برابر استقلال به میدان رفته و بازی خوبی از خود ارائه کنیم. جام حذفی یک تک بازی سرنوشت ساز است و ما برای حمله کردن به تهران می‌آییم و امیدواریم در نهایت نتیجه بازی هم به سود شهرداری باشد.»

وی در مورد این‌که تا چه میزان به پیروزی تیمش برابر استقلال در تهران امیدوار است، افزود: «هیچ شکی ندارم که می‌توانیم در تهران برابر استقلال پیروز شده و به شگفتی‌های خود در جام حذفی ادامه دهیم. با توجه به پخش این مسابقه از شبکه‌های جهانی، انگیزه بازیکنان‌مان مضاعف‌تر شده تا همان‌گونه که سایپامهر کرج برابر استقلال در ورزشگاه آزادی عملکرد خوبی داشت، بهترین عملکردشان را در زمین ارائه کرده و با حذف استقلال به فینال جام حذفی صعود کنند.»

با وجود این اظهارات که بیشتر به کری خانی قبل از بازی شبیه است، استقلالی‌ها انتظار دارند تیم‌شان با یک پیروزی آسان راهی فینال شود. خود پرویز مظلومی که بی‌صبرانه منتظر گرفتن اولین جام همراه با استقلال است، توقعی جز این ندارد. او در آستانه این بازی با تشریح شرایط استقلال گفت: «روزهای بسیار حساس و سرنوشت‌سازی در انتظار ماست. بازی‌های جام حذفی و پلی‌آف‌های لیگ قهرمانان آسیا بسیار دشوار خواهد بود؛ اما به لطف هواداران، همت بچه‌ها و حمایت‌های باشگاه از همه بازی‌های سخت پیش رو سربلند بیرون می‌آییم. به هواداران استقلال این نوید را می‌دهم که 14 بهمن ماه اولین جام را بگیریم و جشن شادی برپا کنیم.»

مظلومی با اشاره به بازی جمعه این هفته مقابل شهرداری یاسوج ادامه داد: «هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیریم. استقلال در جام حذفی همه تیم‌ها را به چشم یک مدعی جدی نگاه می‌کند. به همین خاطر با تمام قوا مقابل شهرداری بازی می‌کنیم.»

استقلال تا به حال 8 بار در دیدار نهایی جام حذفی حضور داشته که ثمره آن 5 عنوان قهرمانی بوده است. آنها فاصله زیادی با بهبود این رکوردها ندارند؛ چراکه در صورت پیروزی بر شهرداری باید با برنده شاهین بوشهر و مس کرمان بازی کنند که هر دو یک نیم فصل بحرانی را سپری کرده‌اند.

این دو تیم در دیگر بازی نیمه نهایی جام حذفی از ساعت 30‌/‌14 به مصاف هم می‌روند تا بتوانند ناکامی‌های خود در لیگ را جبران کنند. البته شاهین در لیگ به مراتب وضعیت بهتری نسبت به مس داشت، اما بوشهری‌ها که کماکان و پس از دو سال از درد بی‌پولی رنج می‌برند، هر روز حاشیه‌ جدیدی را تجربه کرده‌اند. کرمانی‌ها هم در شرایطی به استقبال این بازی حساس می‌روند که در فصل نقل و انتقالات نیم فصل محسن بیاتی‌نیا، بیژن کوشکی، کارلوس سالازار و میلاد فخرالدینی را از ترکیب خود کنار گذاشته و به جای آنها یک مهاجم کروات جذب کرده‌اند. برنده بازی شاهین بوشهر و مس کرمان، برای اولین بار طی 45 سال اخیر حضور در فینال جام حذفی را تجربه خواهد کرد.

برنامه نیمه نهایی جام حذفی

جمعه 9 دی

شاهین بوشهر ـ مس کرمان، ساعت 30‌/‌14 در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر/ داور: محمود رفیعی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و بابک داوری

استقلال تهران ـ شهرداری یاسوج، ساعت 30‌/‌16 در ورزشگاه آزادی/ داور: یدالله جهانبازی، کمک‌ها: رضا سخندان و سعید علی‌نژادیان

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها